چرا سرعت شارژ گوشی کم میشود؟

زمانی که برای اولین بار گوشی تان را به شارژ می زنید می توانید مشاهده کنید که درصد باتری گوشی تان به سرعت شروع به بالا رفتن می کند و تنها پس از مدت کوتاهی فول شارژ می شود.

اما اگر به صورت مداوم از گوشی تان استفاده کرده اید کم کم متوجه می شوید که سرعت شارژ آن دیگر مانند قبل نیست و گاهی باید ساعت ها صرف شود تا درصد شارژتان بالاتر رود.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این مورد انجام دهید آن است که به دنبال علت این پدیده باشید تا بتوانید از آن جلوگیری کنید.

بنابراین اگر شما هم از کند شدن سرعت شارژ موبایل تان کلافه شده اید، با ما همراه باشید تا ۱۰ تا از مهمترین دلایل کم شدن سرعت شارژ گوشی را برای تان بازگو کنیم.

1. پورت USB گوشی تان دچار زنگ زدگی شده است

یکی از مشکلات احتمالی که می تواند روی روند شارژ شدن تلفن همراه تان اثر بگذارد، زنگ زدن و یا خوردگی پورت USB آن می باشد که ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض رطوبت و یا حتی عرق کردن دست نیز ایجاد شود.

اگر مشکل شما هم به همین علت ایجاد شده است جای نگرانی نیست، زیرا با از بین بردن زنگ زدگی به راحتی حل می شود اما باید بدانید که اگر به موقع اقدام نکنید ممکن است که وضعیت آن بدتر شود و به اتصالات درونی اش نفوذ کند.

برای اینکه از شر این مشکل خلاص شوید از یک شخص حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید، زیرا اگر خودتان وارد عمل شوید ممکن است به گوشی تان آسیب بزنید و در نهایت گارانتی آن را هم از دست بدهید.

2. خرابی در پورت USB گوشی منشا مشکل شماست

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای کند شدن سرعت شارژ گوشی تان می تواند به علت خراب شدن پورت USB گوشی ایجاد شده باشد که از دسته مشکلات اذیت کننده به شمار می رود.

بهتر است بدانید که در بخش داخلی این پورت پین هایی وجود دارد که در صورت خم شدن آن ها دیگر عمل شارژ شدن به درستی انجام نخواهد شد.

یکی از حرکت هایی که می تواند باعث آسیب رسیدن به پورت گوشی شود آن است که شارژرتان را با فشار زیاد و یا به زور به گوشی متصل کنید.

بنابراین حواس تان به این مورد باشد و اگر دیگر کار از کار گذشته، حتما برای تعمیر آن از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید تا مشکل دیگری به وجود نیاورید.

3. کثیف شدن و یا نفوذ ذرات به پورت USB

گوشی همراه از آن دسته وسایلی محسوب می شود که در هر شرایطی همراه ماست و در کیف یا جیب لباس مان قرار گرفته است، جالب است بدانید که منشا کم شدن سرعت شارژتان می تواند همین امر باشد، زیرا زمانی که تلفن همراه تان را در جایی مانند کیف یا جیب لباس تان قرار می دهید، ذرات و موانع کوچک زیادی هستند که می توانند وارد پورت آن شوند و یا کثیفش کنند.

در اثر این اتفاق شارژر شما به خوبی به پورت متصل نخواهد شد و بنابراین زمان بیشتری برای شارژ کردن آن احتیاج خواهید داشت. برای اینکه بتوانید این مشکل را تشخیص دهید کافیست از یک چراغ قوه و یا منبع نور دیگری استفاده کنید و نگاهی به داخل پورت گوشی بیندازید.

اگر متوجه وجود مانعی در آن شدید از یک خلال پلاستیکی استفاده کنید تا آن را خارج کنید اما حواس تان باشد که نوع چوبی آن در صورت شکستن می تواند برای شما دردسر ایجاد کند.

چنانچه متوجه شدید که پورت گوشی نیاز به تمیز شدن دارد، یک مسواک تمیز بردارید و به آرامی به تمیز کردنش مشغول شوید تا آسیبی به آن وارد نکنید.

4. برنامه های فعال در پس زمینه

احتمالا شما هم می دانید که منبع اصلی مصرف شارژ گوشی شما به صفحه نمایش آن اختصاص دارد اما گاهی موارد دیگری نیز هستند که ممکن است متوجه تاثیر شان روی شارژ تلفن همراه تان نباشید.

یکی از این دست های پشت پرده، اپلیکیشن های فعال در پس زمینه هستند که علاوه بر کند شدن شارژ می توانند عمر باتری تان را نیز کاهش دهند.

برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید باید این برنامه ها را شناسایی کنید و فعالیت خودکارشان را محدود کنید.

در این زمینه می توانید از انواع اپ های مختلفی مانند Task Manager برای مدیریت کردن استفاده کنید. این برنامه را به راحتی و از طریق سرچ کردن می توانید پیدا کنید.

بعد از آن که این برنامه را روی گوشی تان نصب کردید، با مراجعه به آن از اپ های فعال در پس زمینه مطلع خواهید شد و این امکان را دارید که متوقف شان کنید تا شارژ گوشی را مصرف نکنند.

5. مشکل اصلی شما هستید!

شاید با این تیتر کمی بهتان بر بخورد اما حقیقت آن است که شاید وقت آن رسیده که نگاهی به خودتان و استفاده از گوشی نیز داشته باشید.

اگر شما هم از افرادی هستید که به طور مدام بازی می کنید و یا ساعت های طولانی در شبکه های اجتماعی سپری می کنید باید بدانید که طبیعی است که شارژتان زود خالی شود.

حتی گاهی اگر در حال شارژ گوشی باشید و از آن زیاد استفاده کنید هم می تواند از درصد آن کم کند. بنابراین گاهی پیش از آنکه برای رفع مشکل خاصی اقدام کنید شاید بهتر باشد که استفاده تان از گوشی را محدودتر کنید و کمتر از آن کار بکشید.

بهترین کار این است که بگذارید گوشی تان سر حوصله شارژ شود و در حین شارژ زیاد با آن  کار نکنید.

6. مشکل از باتری گوشی است

گاهی اوقات هم ممکن است که مشکل اصلی مربوط به باتری شما باشد، زیرا بارها این اتفاق پیش آمده است که تولید کنندگان اعلام کرده اند که برخی باتری ها معیوب هستند و نیاز به تعویض دارند.

اگر شما هم فکر می کنید که مشکل شما به این علت ایجاد شده است، می توانید به راحتی با تعویض کردنش مشکل را حل کنید.

در واقع بهتر است بدانید که باتری ها هم در اثر استفاده مداوم، و در طولانی مدت دیگر مانند روز اول شان کار نمی کنند و طبیعی است که کمی کند شوند.

البته قسمت سخت کار آنجاست که بدانید گوشی های امروزی قابلیت تعویض باتری ندارند و اگر بخواهید برای این کار اقدام کنید باید بدنه گوشی را باز کنید، پس به شما پیشنهاد می کنیم تا از یک شخص حرفه ای کمک بگیرید.

7. زمان تعویض گوشی تان رسیده است

گاهی اوقات هم پیش می آید که مشکل شما هیچ ارتباطی با پورت USB و یا حتی باتری اش ندارد، بلکه تنها گوشی تان قدیمی شده است و وقت آن رسیده است تا با یک مدل جدیدتر جایگزینش کنید.

گوشی های هوشمندی که امروزه تولید می شوند قابلیت فست شارژ و یا شارژ سریع را دارند، بنابراین اگر گوشی تان را با آن ها مقایسه می کنید باید بدانید که گوشی شما فقط قدیمی شده است وگرنه مشکل خاصی ندارد.

در نهایت شما باید بپذیرید که هر چیزی در طول زمان کارکرد اولیه اش را نخواهد داشت و گوشی ها هم با توجه به استفاده مداوم طبیعی است که پس از مدتی دچار کند شدن در سرعت شارژ بشوند.

8. آداپتور منبع اصلی مشکل شماست

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث کند شدن سرعت شارژ شود و شما به آن توجه نکنید آن است که از آداپتور نامناسب برای شارژ گوشی استفاده می کنید و یا استفاده مداوم و وارد شدن ضربه به آن باعث شده است که کارایی اولیه را نداشته باشد.

شما باید بدانید که آداپتورها چندان جنس مقاومی ندارند که بتوانند سال ها برای شما کار کنند و معمولا زودتر از گوشی تان فرسوده می شوند و به تعویض احتیاج خواهند داشت.

شما می توانید شارژ کردن گوشی را با آداپتور دیگری که مناسب آن است امتحان کنید و اگر دیدید مشکل حل شد، نتیجه آن است که شما تنها به یک آداپتور جدید نیاز دارید.

9. مشکل اصلی از کابلی است که استفاده می کنید

یکی از اولین مواردی که باید به هنگام مواجه شدن با مشکل کند شدن شارژرتان انجام دهید این است که کابلی که استفاده می کنید را بررسی کنید.

بسیاری از اوقات پیش می اید که به مرور زمان اتصالات کابل قطع شده و یا بخش هایی از آن پاره می شود.

بهتر است بدانید که این کابل ها معمولا جنس ضعیف تری نسبت به گوشی تان دارند و در اثر خم شدن یا استفاده مداوم به راحتی آسیب می بینند، بنابراین انتظار نداشته باشید که عمر زیادی داشته باشند.

در بسیاری از موارد با استفاده از یک کابل جدید مشکل شارژتان کاملا حل خواهد شد، بنابراین پیشنهاد می کنیم که از یک کابل مناسب استفاده کنید و تلاش کنید تا آسیبی به آن وارد نشود تا کارایی اش را تا مدت مناسبی حفظ کند و فرسوده نشود.

10. منبع شارژ شما قدرت کافی را ندارد

گاهی اوقات بهتر است که علاوه بر توجه به بخش های مختلف گوشی، به منبع تغذیه آن هم توجه کنید و مطمئن شوید که ایرادی ندارد.

به طور مثال اگر بخواهید برای شارژ کردن گوشی از لپ تاپ استفاده کنید کاملا طبیعی است که بسیار کندتر از همیشه شارژ شود پس جای نگرانی نیست.

علاوه بر آن فناوری هایی مانند شارژ بی سیم هم وجود دارند که در عین جذابیت مشکلاتی دیگری هم دارند، به طور مثال نسبت به شارژرهای عادی کند تر عمل می کنند و تنها نکته مثبت شان این است که اجازه دسترسی سریع تری به شما می دهند.

بنابراین مشکل شما می تواند با استفاده از یک شارژر مناسب و دیواری کاملا حل شود. البته اگر خانه تان بسیار قدیمی است ممکن است مشکل به سیم کشی نیز مربوط باشد اما در غیر اینصورت شاید بهتر باشد که موارد دیگر را امتحان کنید.

دسته بندی شده در: