HTC یکی از کمپانی های موفق و معتبر در زمینه تولید و طراحی تلفن های هوشمند می باشد که شهرتی جهانی دارد. نام برند اچ تی سی مخفف شده عبارتHigh Tech Computer Corporation می باشد و شاید برای تان جالب باشد تا با حقایق شنیدنی از این برند آشنا شوید.

درباره شرکت HTC

این کمپانی توسط چر وانگ، اچ تی چو و پیتر چو در سال ۱۹۹۷، در تایوان پایه گذاری شد. امروزه نیز دفتر اصلی آن در همین کشور قرار گرفته است.

شرکت اچ تی سی در ابتدا کارش را به عنوان سازنده رایانه های همراه شروع کرد و در نهایت در سال ۱۹۹۸ موفق شد تا اولین رایانه قابل حمل لمسی را طراحی کند.

در ادامه تولید تلفن های هوشمند با سیستم عامل اندروید که با نام HTC Dream یا G1 شناخته می شدند، باعث انقلابی عظیم در دنیای فناوری شد.

هرچند که این کمپانی امروزه با افت فروش مواجه شده است، اما همچنان نیز به عنوان یک کمپانی موفق و معتبر در دنیا شناخته می شود.

چنانچه شما هم علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری درباره این شرکت کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ حقیقت جذاب در مورد برند HTC آشنا کنیم.

1. اولین تلفن همراه تولید شده توسط اچ تی سی

اولین تلفن همراهی که توسط این شرکت ساخته شد والابی (Wallaby) نام داشت که با عنوان O2 Xda نیز شناخته می شد.

این گوشی با قیمت ۸۹۹ پوندی اش دارای نسخه موبایل ۲۰۰۲ بود و همچنین از سیستم عامل مایکروسافت پاکت پی سی (Pocket PC) پشتیبانی می کرد.

2. کامپیوتر جیبی

کارخانه HTC در همان سال های آغاز فعالیتش موفق شد تا اولین گوشی های هوشمند اچ پی (HP) که با نام کامپیوتر جیبی iPAQ معرفی شدند را تولید کند.

3. تولید گوشی هایی با سییتم عامل پالم

در سال ۲۰۰۴ بود که اچ تی سی یکی از اولین سری گوشی هایی که از سیستم عامل پالم (Palm OS) پشتیبانی می کرد را وارد بازار کرد.

این گوشی با نام Palm treo 650 به دنیا معرفی شد که از ویژگی‌های آن می توانیم به یک صفحه نمایش ۲.۴ اینچی و همچنین یک دوربین با قدرت ۰.۳ مگاپیکسل اشاره کنیم.

4. طراحی و تولید اولین گوشی های اندرویدی

شاید برای تان جالب باشد که بدانید اولین گوشی های اندرویدی دنیا توسط برند htc ساخته و روانه بازار شد. این گوشی که در سال ۲۰۰۹ تولید شد، HTC Dream نام داشت.

HTC Dream به سرعت نظر مردم را به خودش جلب کرد، به طوری که در سال اول عرضه شدنش حدود یک میلیون دستگاه از آن فروخته شد.

هر چند که این برند امروزه مانند قبل معروف نمی باشد و بسیاری از کمپانی های جدید جای او را گرفته اند، اما به جرات می توان گفت که اچ تی سی در گذشته یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و تولید موبایل به شمار می رفت.

5. طراحی و تولید اولین گوشی های ویندوزی

همانطور که احتمالا خودتان نیز متوجه شده‌اید، کمپانی اچ تی سی در زمینه تولید موبایل یکی از پیشگامان در دنیا به شمار می رفت که همواره ایده های جدیدی در سر داشت.

از همین رو بهتر است بدانیم که نه تنها اولین گوشی های اندرویدی، بلکه اولین تلفن های همراهی که با سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت روانه بازار شد نیز توسط htc طراحی و ساخته شدند.

نخستین تلفن همراه که از سیستم عامل مایکروسافت پشتیبانی می کرد در سال ۲۰۰۲ تولید شد.

اولین تلفن همراهی که با سیستم عامل ویندوز ۷ ساخته شد نیز ۷ تروفی (HTC 7Trophy) نام داشته و توسط این کمپانی طراحی شده بود.

6. تولید اولین تلفن های همراه با قابلیت ۴G

برند اچ تی سی با تولید تلفن همراهی با عنوان HTC EVO 4G توانست اولین گوشی هایی که از سیستم ۴G پشتیبانی می کنند را به بازار آمریکا روانه کند.

همچنین اولین گوشی های ویندوزی که سیستم ۳G داشتند نیز توسط این کمپانی در بازار عرضه شد.

7. تولید گوشی های گوگل و پیکسل

شاید برای تان جالب باشد که بدانید اولین گوشی گوگل به نام نکسوس (Nexus) توسط برند اچ تی سی طراحی و تولید شد. این کمپانی همچنین تولید کننده گوشی های پیکسل (Pixel) نیز می باشد.

8. از ساخت گوشی تا خودرو

این کمپانی علاوه بر فعالیت در زمینه تولید تلفن های همراه، در صنعت خودروهای هوشمند نیز فعال می باشد.در همین زمینه، خودروهای هوشمند تایوانی با نام Luxgen با کمک این برند ساخته می شوند.
بنابراین به راحتی می توان گفت که اچ تی سی بسیار خلاق تر و پیشروتر از چیزی بوده است که فکرش را بکنید.

9. اولین تبلت ساخت اچ تی سی

مدل فلایر (HTC Flyer) که در نمایشگاه MWC 2011 به دنیا معرفی شد، اولین تبلتی بود که توسط اچ تی سی ساخته شد.

10. تولید هدست های واقعیت مجازی

اچ تی سی در زمینه تولید هدست های واقعیت مجازی یکی از اولین ها به شمار می رفت و در سال ۲۰۱۶ توانست یکی از جذاب ترین هدست های واقعیت مجازی مدرن جهان، به نام وایو (HTC Vive) را روانه بازار کند.

این هدست از زمان معرفی اش تا به امروز موفق شده تا ۲۲ جایزه مختلف را به خودش اختصاص دهد.

دسته بندی شده در: