برای بستن، ESC را بفشارید

یا دسته بندی های محبوب ما را بررسی کنید...

حقایق جالب درمورد اندروید

8 دقیقه زمان مطالعه
0 24

اندروید یکی از سیستم‌ عامل‌ هایی می‌ باشد که امروزه مورد استفاده بیشتر مردم در سراسر جهان است که ویژگی های بسیاری دارد بنابراین باید به بررسی حقایق جالب اندروید بپردازید تا اطلاعات منحصر به فردی را به دست آورید.

حقایق خواندی در مورد سیستم عامل اندروید

اندروید به‌ عنوان یک سیستم‌ عامل متن باز توسط گوگل پشتیبانی می‌ شود که بر پایه لینوکس نوشته‌ شده و برای استفاده در دستگاه‌ هایی که دارای صفحه نمایش لمسی هستند طراحی‌ شده است.

سیستم عامل اندروید در حال ‌حاضر با اختلاف بسیار زیادی به‌ عنوان پر استفاده ترین سیستم عامل در تبلت ‌ها، ساعت های هوشمند و گوشی‌ ها معرفی می شود.

اوایل که سیستم‌ عامل اندروید عرضه شد ماز آن برای گوشی ‌های موبایل استفاده می‌ کردند، اما کم‌ کم دامنه آن گسترده ‌تر شد و در تبلت‌ ها، تلویزیون ‌ها، لپ ‌تاپ ‌ها، دوربین‌ ها، دوچرخه ار گرفت.

با توجه به این که سیستم ‌عامل اندروید متن باز است تمامی کمپانی ها به‌ راحتی می ‌توانند آن را بر روی سیستم‌ های خود مورد استفاده قرار دهد با توجه به این ویژگی‌ ها قصد داریم در ادامه مطالب ۱۰ حقیقت جالب اندروید را برای شما بیان کنیم.

  1. هنگامی‌ که سیستم‌ عامل اندروید عرضه شد قصد داشتند از آن تنها برای دوربین ‌های دیجیتال استفاده کنند، اما طراح این سیستم‌ عامل تصمیم گرفت آن را برای گوشی های موبایل طراحی کند.
  2. در سال ۲۰۰۴ کمپانی اندروید این سیستم‌ عامل را عرضه کرد و یک ‌سال بعد گوگل آن را به قیمت ۵۰ میلیون دلار از کمپانی اندروید خریداری کرد.
  3. در سال ۲۰۰۴ به کمپانی سامسونگ پیشنهاد دادند که سیستم عامل اندروید را بخرد، اما با توجه به این که ویژگی خاصی در این سیستم ‌عامل نمی ‌دیدند پیشنهاد ارائه شده را رد کردند.
  4. اندروید به ‌طور کلی به معنی ربات می‌ باشد و لوگوی آن را از بازی Guntlet برگرفته‌ اند، یکی از واقعیت های جالب اندروید این است که آن را برای کنسول آتاری عرضه کرده بودند.
  5. اچ تی سی دریم اولین تلفن همراهی بود که با سیستم‌ عامل اندروید در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد.
  6. در سال ۲۰۰۷ گوکل سیستم عامل اندروید را معرفی نمود که بعد از آن نوکیا اعلام کرد اندروید به‌ هیچ‌ وجه نمی ‌تواند با محصولات این شرکت رقابت کند و هیچ ‌گونه خطری را از جانب گوگل احساس نمی ‌کرد.
  7. با توجه به آماری که وجود دارد بیش ‌از ۲ میلیارد تبلت و گوشی موبایل در سراسر جهان از این سیستم‌ عامل استفاده می‌ کنند.
  8. شرکت مایکروسافت و دیگر شرکت ‌ها در سال ۲۰۰۸ اعلام کردند که سیستم ‌عامل اندروید به یکی از بزرگ ‌ترین شکست‌ های کمپانی گوگل تبدیل می شود.
  9. شرکت گوگل مجسمه هر کدام از نسخه ها را طراحی کرده و آن ها را در دفتر مرکزی نگهداری می کند.
  10. یکی از حقایق جالب اندروید این است که به غیر از نسخه آلفا و بتا نسخه های دیگر همگی اسم شیرینی های معروفی هستند که به ترتیب حروف الفبا نام گذاری شده اند.

دسته بندی شده در:

دیدگاهتان را بنویسید