بدن انسان چه ویژگی هایی دارد؟

طبق بررسی هایی که انجام ‌شده بدن انسان بسیار شگفت انگیزتر از دانسته های ما است و همیشه چیز جدیدی برای متعجب کردن ما دارد. به عنوان مثال اکثریت مردم بر این تصور هستند که ما انسان ‌ها جز پنج حس چشایی، بویایی شنوایی بینایی و لامسه حس  دیگری نداریم اما به ادعای دانشمندان انسان‌ ها بین نه تا بیست حس دارند، در ادامه مطالب قصد داریم ۱۰ حقیقت جالب بدن انسان را برای شما شرح دهیم.

۱۰.  بیشتر افراد بر این باور هستند که انسان‌ ها ۵ حس دارند و این باوری اشتباه است حس ‌های چشایی، بویایی،  بینایی، شنوایی و لامسه تنها حس هایی نیستند که انسان ‌ها دارند بلکه با توجه به نظریات دانشمندان هر انسان بین ۹ تا ۲۰ حس دارد مانند حس گرما و حس تعادل البته حسی به ‌نام حس زمان نیز وجود دارد که با توجه به تحقیقات انجام ‌شده همه ما از آن برخوردار نیستیم.

۹. به ازای هر ۵۰۰ گرم وزنی که به بدن ما اضافه می ‌شود یک و نیم کیلومتر رگ‌ های خونی تازه در بدن انسان برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی تشکیل می شود.

۸. برخلاف تصور عموم مردم بیشتر از ۸ نوع گروه خونی وجود دارد و تا الان بیشتر از ۳ گروه خونی شناخته ‌شده است.

۷. مغز انسان بعد از گذشت یک سال حدود سه برابر بیشتر رشد خواهد کرد یعنی به نسبت اندازه خود در بدو تولد و زمانی ‌که فرد به ۲۵ سالگی برسد به رشد کامل خواهد رسید، همچنین ۶۰ درصد از مغز شامل چربی می ‌باشد و مغز انسان تقریبا ۲۳ وات نیروی الکتریکی درست می‌ کند که این مقدار برای روشن کردن چراغ کوچک کافی به‌ نظر می ‌رسد که این مورد هم می تواند یکی دیگر از واقعیت‌ های بدن انسان باشد.

۶. طبق شواهد به ‌دست ‌آمده جویدن آدامس باعث می ‌شود مدت زمان بیشتری را بتوانید روی کار مهم خود تمرکز کنید. به‌ نظر می ‌رسد استفاده از آدامس زمانی ‌که در یک آزمون شرکت کرده‌ اید می‌ تواند بیشتر از کافئین اثر گذار باشد. نکته مهمی درباره خود آدامس وجود ندارد بلکه جویدن آدامس است که باعث می ‌شود مغز انسان بیدار شود البته باید در نظر بگیریم که تاثیر خیلی طولانی ندارد و حدود ۲۰ دقیقه می توان اثر آن را دید.

۵. انسان‌ ها نمی توانند چند کار را هم‌ زمان با هم انجام دهند به عبارتی مغز انسان قادر به انجام چندین کار به ‌صورت هم‌ زمان با هم نمی‌ باشد، زیرا از یک کار به ‌دنبال کار بعدی می‌ رود که این کار باعث صرفه‌ جویی در زمان نمی ‌شود و فقط احتمال این ‌که خطا کنیم را بیشتر می ‌کند و باعث می‌ شود فرآیند انجام کار مدت‌ زمان بیشتری طول بکشد.

۴. یکی دیگر از ویژگی های عجیب بدن انسان این است که حدوداً ۱۵۰ هزار عدد تار مو را روی سر خود دارد و هر عدد از این تار موها در یک  ماه حدودا یک سانتی ‌متر بلند تر می ‌شوند و ما اگر بخواهیم میزان رشد همه تار موهای سر خود را حساب کنیم جمع آن در طی ۱ سال تقریباً به ۱۶ کیلومتر خواهد رسید.

۳. استخوان ‌های بدن یک انسان حدودا ۴ برابر محکم تر و مقاوم تر از سیمان هستند که محکم ترین استخوان بدن انسان را استخوان ران پا تشکیل می دهد به نحوی که توانایی تحمل ۳۰ برابر وزن انسان بزرگسال و بالغ را دارد و مهم تر از آن  این است که استخوان‌ های انسان از مواد ترکیبی درست شده‌ اند یعنی می ‌توان گفت هم ‌زمان محکم و انعطاف پذیر می‌ باشند.

۲. بیشتر عرق بدن تشکیل شده از آب می‌ باشد که با پروتئین، قند، آمونیاک و مواد های دیگری ترکیب شده‌ است. عرق بدن شامل میزان کمی فلزات ریز مغذی مثل مس، زینک، نیکل،  آهن و … می‌ باشد. یکی از مواردی که باعث شور بودن عرق می ‌شود وجود سدیم در عرق است، علاوه‌ بر این هر چقدر ما نمک بیشتری در طول روز استفاده کنیم عرق بدن هم شور تر خواهد شد و بدن تلاش می‌ کند این نمک اضافی را دفع کند و سریع‌ ترین راه دفع نمک از بدن تعریق می‌ باشد.

۱. یکی از واقعیت های بدن انسان این است که روزانه نیم تا یک ‌و نیم لیتر بزاق تولید می‌ کند. بزاق دهان به فرایند هضم شدن غذا کمک می‌ کند و باعث جلوگیری از عفونت می شود، علاوه ‌بر این در بزاق دهان انسان مقداری باکتری وجود دارد که تعداد باکتری‌ های موجود در دهان یک فرد تقریبا مساوی است با اندازه  جمعیت انسان‌ هایی که روی کره زمین زندگی می کنند.

دسته بندی شده در: