برای بستن، ESC را بفشارید

یا دسته بندی های محبوب ما را بررسی کنید...

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت – پارت اول

17 دقیقه زمان مطالعه
0 18

اگر به دنبال پرفروش ترین کتاب های روانشناسی موفقیت هستید، پیشنهاد می کنیم که از تجربیات افرادی که اهل مطالعه هستند استفاده کنید. سالانه مقالات بسیاری در سراسر جهان با محوریت معرفی و بررسی کتاب های موفقیت ارائه می شود که با استفاده از آن ها می توانید کتاب های خوبی پیدا کنید.

بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت دنیا کدامند؟

علم روانشناسی دایره گسترده ای دارد که راهکارهای دست یابی به موفقیت نیز از زیر شاخه های آن به شمار می رود. دانشمندان و محققان معتقدند، نیمی از پیروزی ها زمانی اتفاق می افتد که در ذهن خود به بالاترین مقام رسیده باشید، یعنی ذهن برنده از شما یک فرد برنده می سازد. اگر فرصت ملاقات با یک روانکاو را ندارید، توصیه می کنیم حتما کتاب هایی که در زمینه کسب موفقیت به چاپ رسیده اند را مطالعه نمایید. در این مقاله بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت را معرفی کرده ایم لطفا همراه مان باشید.

1. کتاب موضوع پول نیست

کتاب موضوع راجع به پول نیست نوشته باب پراکتور و ترجمه نیما عربشاهی یکی از بهترین کتاب های روانشناسی به شمار می رود. در این کتاب اصول و راهکارهای کسب موفقیت را به صورت مثال های تصویرسازی شده بیان می کند تا فهم و درکشان برای تمام اقشار اجتماعی ساده شود. مطالب دقیق و کاملی که با مطالعه کتاب به دست می آورید مسیرهای روشنی را مقابل دیدگان شما ایجاد خواهد نمود.

2. کتاب شیوه گرگ

کتاب شیوه گرگ نوشته جردن بلفورت و ترجمه امیرپویا چراغی، در واقع حاصل تجربیات عینی بلفورت از زندگی در خیابان وال استریت آمریکا و شیوه های بازاریابی و فروش بیشتر در تجارت است. جردن بلفورت کارگاه های آموزشی در سراسر آمریکا برگزار می کند و شما با خرید و مطالعه این کتاب بدون صرف وقت و هزینه اضافی می توانید با تمام زیر و بم دنیای تجارت آشنا شوید. بلفورت پس از چاپ کتاب شیوه گرگ به گرگ وال استریت مشهور گردید.

3. کتاب پدر پولدار پدر بی پول

یکی دیگر از کتاب هایی که راهگشای شما در مسیرهای موفقیت خواهد بود، پدرپولدار پدر بی پول ، به قلم رابرت کیوساکی و ترجمه مامک بهادرزاده می باشد.

نام رابرت کیوساکی همواره در کنار دنیا پول و سرمایه گذاری قرار می گیرد و از آنجا که کیوساکی یکی از بهترین آموزگاران حوزه تجارت به شمار می رود، قطعا ترفندهای کارآمد و پول سازی را برای رسیدن به ثروت به شما ارائه خواهد داد. رابرت کیوساکی در اوج بحران های مالی توانست از تجربیات افراد آگاه برای رهایی از اوضاع نابسمانش اقدامات بزرگ و موثری انجام دهد.

4. کتاب زن پولدار

کتابی کاملا مختص بانوان که به سرمایه گذاری و امور مالی علاقه منداند، زن پولدار به تحریر کیم کیوساکی و ترجمه داوود نهمت الهی است، که بهترین و ساده ترین اصول سرمایه گذاری در بازار را برای خانم ها توضیح می دهد. کیم کیوساکی همسر رابرت کیوساکی می باشد، که در کنار هم شرکت بازرگانی موفقی را تاسیس نموده اند. راهکارهای بیان شده در کتاب می تواند شما را در بالا رفتن از پله های ترقی یاری بخشد.

5. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، نوشته هنریت کلاوسر و ترجمه مجید امینی، در رابطه با امواج نهفته در نگارش آرزوها و خواسته ها است. این کتاب بیان می کند زمانی که شما آنچه را  به عنوان هدف در ذهن دارید بر یک برگه کاغذ یادداشت نمایید، ثبت اهداف انرژی های کائنات را برای رسیدن به آرزوها به یاری تان می فرستد. مطالب کتاب به صورت یک تحقیق علمی در دانشگاه هاروارد به ثبت رسیده .

6. کتاب ثروتمندترین مرد بابل

بدون شک یکی از بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت که می تواند اصول مدیریت مالی و شیوه های پس انداز را به شما بیاموزد، ثروتمندترین مرد بابل، نوشته جرج کلاسون و ترجمه مهدی مجرد زاه است. اگر در شرایط بحران اقتصادی به سر می برید به طور قطع با مطالعه راهکارهای این کتاب، نه تنها از شرایط نابسامان خارج می شوید، بلکه با تداوم شیوه ها به یکی از ثروتمندترین افراد اجتماع نیز بدل می گردید.

7. کتاب برتری خفیف

کتابی موفق در حوزه روانشناسی که علاوه بر ارائه راهکارهای عالی به خوانندگان، زمانی که با استقبال فراوان مردم رو به رو شد، نویسنده را نیز به موفقیتی غیر منتظره رساند. کتاب برتری خفیف نوشته جف اولسون که توسط لطیف احمد پور و میلاد حیدری ترجمه گردیده یکی از بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت است که به بیان اصول ویژه ی مدیریت اهداف می پردازد. نویسنده معتقد است، افراد موفق پس از یادگیری به یادآوری نکات نیز بسیار اهمیت می دهند و از موفقیت های کوچک غافل نمی شوند. وی مدام به خواننده تذکر می دهد که تکرار یک راهکار ساده به پیروزی های بزرگ می انجامد.

8. کتاب جادوی بزرگ فکر

کتاب جادوی بزرگ فکر به قلم دیوید جوزف و ترجمه مهین خالصی پر از نکات ریز و درشت و توصیه های ارزشمند برای یافتن مسیرهای کوتاه رسیدن به موفقیت است. نکته ویژه ی دیگر کتاب خلاصه ای از کل مطالب در مقدمه می باشد، که علاوه بر ترغیب خواننده برای مطالعه، چکیده ای از مضمون آن را نیز معرفی می نماید. دیوید جوزف معتقد است برای کسب موفقیت های بزرگ باید فکر بزرگی هم داشته باشید.

9. کتاب اثر مرکب

یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی موفقیت، اثر مرکب نوشته دارن هاردی و ترجمه اکبر عباسی. شاهین بیات، می باشد، که در جدول پرفروش ترین های نیویورک تایمز نیز قرار گرفته است. اصل مطلب کتاب در مورد تاثیر فعالیت های شما در زندگی آینده بوده و اعتقاد دارد هر آنچه که امروز به عنوان عملی مثبت یا موفقیتی کوچک در زندگی ثبت می کنید، در روزهای نه چندان دور به بزرگ ترین دست آوردها تبدیل خواهد شد.

10. کتاب خودتو شارژ کن

کتاب خودتو شارژ کن نوشته مجتبی مصطفایی، نیز از جمله محبوب و بهترین کتاب های روانشناسی محسوب می گردد؛ که مطالب ارزشمندی در باب چگونگی مدیریت روحی پس از تجربه یک شکست را بیان می دارد. او برای تصویرسازی از مثال تلفن همراهی که شارژش تمام می شود، استفاده می کند. شما اولین اقدامی که در چنین مواقع انجام می دهید وصل موبایل به شارژر است. پس در زمان بروز شکست باید با قوا و روحیه ای مضاعف به میدان رقابت بازگردید.

دسته بندی شده در:

دیدگاهتان را بنویسید