با توجه با رشد روز افزون تکنولوژی وجود یک سایت برای کسب و کار اینترنتی جز ضرورت های اصلی به حساب می آید. چرا که فضاهای مجازی با سرعت بسیار بالایی جایگزین بازارهای سنتی می شوند در نتیجه کسب و کارهایی که قادر نباشند خود را با این فضا وقف دهند، مجبور به ترک میدان به نفع رقبایی که در این فضا فعالیت می کنند می شوند.

موفقیت در این فضا، تنها با طراحی یک سایت و استفاده از آن میسر نمی شود. موتورهای جستجو امکان پیدا کردن شما را برای مخاطبان کسب و کار فراهم می کنند.

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای سایت ها به عنوان یکی از برجسته ترین و با اهمیت ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی به حساب می آید. در کسب و کار های آنلاین برای رسیدن به موفقیت و سودآوری باید از این مسیر عبور کنید و باید بدانید که تولید محتوا برای سئو بسیار موثر است.

یکی از بهترین ابزاری که می تواند مخاطب را به تماشای سایت تشویق کند تولید محتوا بر اساس سئو است که باید گیرا و مرتبط با کسب و کار باشد. علاوه بر جذابیت و مرتبط بودن محتوا، باید نیازهای مخاطبانتان را شناسایی کنید و در جهت رفع آن پیشنهاداتی را ارائه دهید.

به منظور پیدا کردن مشتریانی که نیازمند محصولات و خدمات شما هستند باید به تولید محتوایی بپردازید که جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته باشد و در کنار آن راه حل های مناسبی را برای از بین بردن این مشکلات که همان محصولات و خدمات شماست را به مخاطب ارائه دهید.

یک تولید محتوا سئو شده خوب از دید مخاطب و موتورهای جستجو دارای چه ویژگی هایی است؟

یک محتوای با کیفیت، محتوایی است که چه از نظر مخاطب چه از نظر موتورهای جستجو از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اما باید در نظر داشته باشید، یک محتوای خوب که بتواند مخاطب و موتورهای جستجو را متقاعد کند چه ویژگی هایی را دارا می باشد؟ سپس آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

  • طول محتوا:

    طول محتوا باید مناسب باشد و با موضوعی که دارید هماهنگی داشته باشد. اگر محتوایی که در مورد یک موضوع ارائه می دهید کوتاه و دارای نقص باشد به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

 

  • به کار بردن فایل های چند رسانه ای

    به کار بردن ابزارهایی مانند تصاویر، ویدئو و صوت باعث می شود اطلاعات بهتر به مخاطب منتقل شود. این موضوع برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است و قادرند به ارزیابی محتوا از نظر کیفیت و انواع فایل های چندرسانه ای بپردازند.

  • کلمات کلیدی در محتوا:

    از دیگر نکات مهمی که در تولید یک محتوای جذاب به شما کمک خواهد کرد به کار گیری و انتخاب عاقلانه کلمات کلیدی در محتوای شما است.

  • عنوان مناسب در محتوا: 

    یکی از دلایلی که می تواند بر تصمیم بازدید کننده برای باز کردن یا گذشتن از محتوا تاثیر گذار باشد انتخاب عنوان مناسب برای آن می باشد. علاوه بر این موضوع موتورهای جستجو نسبت به عنوان هایی که برای محتوای خود انتخاب می کنید حساس است و به آن دقت می کند. عنوان محتوای شما باید به طوری انتخاب شود که حاوی کلمه کلیدی باشد و از جذابیت کافی برای جلب نظر مخاطب برخوردار باشد. عنوان سایت های خبری می تواند راهنمای خوبی برای شروع کارتان باشد.

  • موضوع مناسب در تولبد محتوا:

    در انتخاب موضوع سعی نکنید موضوعاتی را انتخاب کنید که تعداد دنبال کننده های آن بالا است چون ممکن است ارائه دهندگان زیادی نیز داشته باشد بلکه به دنبال موضوعاتی باشید که ارائه دهندگان آن ها کم باشد ولی تقاضا برای آن زیاد باشد. شاید بپرسید چگونه این موضاعات را می شود پیدا کرد؟ استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل و سرویس های آنلاین این امکان را فراهم می کند.
  • املای درست کلمات و قوانین نگارشی: 

    ممکن است اعتبار محتوای شما از دید مخاطبان و موتورهای جستجو به دلیل وجود خطاهای ناشی از تایپ و نگارش به خطر بیفتد. می توانید کوچک ترین مشکل در این رابطه را توسط نرم افزار های ویرایش گر یا بررسی های دوره ای شناسایی کرده و از بین ببرید.

  • تولید محتواهای متعدد برای یک موضوع:

    سایتی که از چندین محتوا برای حمایت یک موضوع در زوایای گوناگون استفاده می کند می تواند، رتبه بالاتری را نسبت به سایتی که دارای یک محتوای جامع و کامل است به خود اختصاص دهد. پس می توان گفت تولید چندین محتوا برای یک موضوع یکی از عواملی است باعث رتبه بندی سایت ها در سئو می شود.

  • بازنویسی با کیفیت تر مقالات پربازدید:

    سعی کنید مقاله هایی که بیش ترین بازدید را در سایت های دیگر دارند را شناسایی کنید به این منظور که با علاقه مندی مخاطبان بیشتر آشنا شوید و موضوع های خود را بر اساس آن ها انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که برای پیش گرفتن از آن ها باید محتوایی تولید کنید که کامل تر و با کیفیت تر از آن ها باشد.

  • به روز رسانی مقالات:

    بخش هایی از مقاله شما شاید با گذر زمان ارزش خود را از دست بدهند و قدیمی شود به همین دلیل مدام مطالب قدیمی تر را بررسی کنید و به اصلاح آن ها بپردازید.

  • شناسایی تگ های سئو:

    تلاش کنید به شناسایی تگ های سئو بپردازید و آن ها را درست به کار ببرید.

  • کپی برداری ممنوع:

    گوگل در تشخیص مقالات کپی شده بسیار پرقدرت عمل می کند و توانایی این را دارد حتی یک خط تکراری را شناسایی کرده و تشخیص دهد. با این تفاسیر تلاش کنید کپی کردن را کنار بگذارید.

  • ذکر لینک منبع مقالات:

    قرار دادن لینک منبع مقالات جز مواردی است که برای مخاطبان و موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت زمانی پررنگ تر خواهد شد که محتوای شما ترجمه مقاله دیگری باشد.در نتیجه وجود لینک به منابع در جهت مطالعه بیشتر مفید است.

  • دسته بندی مطالب با استفاده از تگ ها:

    به گروه بندی مطالب خود به وسیله تگ ها و دسته ها بپردازید. ارتباط معنایی در مقالات گوناگون سبب جذابیت برای مخاطبان و موتورهای جستجو می شود و برای آن ها سودمند است.

بازدید کنندگان نیز می توانند به تولید محتوا بپردازند

تولید محتوا به وسیله بازدید کنندگان از روش های تولید محتوا محسوب می شود که از برجسته ترین نمونه های آن می توانیم به شبکه های اجتماعی و تالارهای گفت و گو اشاره کنیم. نحوه کار در این روش به این صورت است که کاربران به پرسش و پاسخ و یا نوشتن مقالات به وسیله شما ترغیب می شوند. پس از انجام ویرایش و بررسی های صورت گرفته توسط شما می توانید آن را روی سایت منتشر کنید. برای تشویق نویسندگان می توانید از گزینه های مالی و غیر مالی استفاده کنید.

انتقال محتوا به سایت

بعد از ایجاد محتوا گام بعدی انتقال آن به سایت می باشد که نیازمند تسلط و دانش ویژه ای به خصوص در زمینه سئو برای اثر بخشی بیشتر آن می باشد. شاید محتواهای یکسان از دید کاربران، از دید موتورهای جستجو دارای تفاوت باشد. خطاهایی که می تواند توسط نویسنگان بی تجربه به وجود می آید عبارت اند از:

  1. تولید کدهای اضافه با حجم بالا در قالب بندی
  2. به کار گیری تگ های بیجا در سئو هنگام نوشتن محتوا
  3. عدم بهبود فایل های چندرسانه ای
  4. عدم وجود پیوند های داخلی

در آخر

هنگامی یک محتوا موثر واقع می شود که از متن مناسبی برخوردار باشد و با رعایت نکات گفته شده وارد سایت شود.

دسته بندی شده در: