به تازگی شیائومی از هوش مصنوعی جدید و قدرتمند خود با نام XiaoAi رونمایی کرده است.

معرفی هوش مصنوعی شیائومی XiaoAi

در طی مراسم معرفی محصولات جدید شیائومی، تمرکز چشمگیری از جانب این شرکت بر هوش مصنوعی و محصولات مرتبط با آن قابل مشاهده بود. به گفته لی جان، CEO شیائومی، نسخه جدید دستیار هوش مصنوعی آن با عنوان XiaoAi با توانایی‌های منحصربه‌فردی تجهیز شده است تا در رقابت با ChatGPT و Bard به رقبایش جوابگویی کند.

حدود دو سال پیش، شیائومی نسخه جدید دستیار هوش مصنوعی خود را با نام XiaoAi 3.0 رونمایی کرد. این نسخه دارای ویژگی‌های جذابی همچون توانایی مکالمه کامل و امکان ارائه هشدار در مواقع زلزله بود.

به گزارش Gizmochina، شیائومی در جریان مراسم معرفی محصولات جدید خود که روز 24 مرداد 1402 برگزار شد، اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی خود به نام XiaoAi با به‌روزرسانی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید، برای رقابت با چت‌بات‌های بزرگی همچون ChatGPT و Bard بهبود یافته است.

در سخنرانی سالانه خود، لی جان، مدیرعامل شرکت شیائومی، اعلام نمود که شیائومی قصد دارد دستیار هوشمند خود را به یک مولد زبانی بزرگ ارتقا دهد.

XiaoAi قصد رقابت با بزرگان حوزه هوش مصنوعی را دارد!

در این رویداد، یک ویدئو تبلیغاتی مرتبط با XiaoAI به تماشا گذاشته شد که ویژگی‌های جذاب این هوش مصنوعی مولد را به تصویر کشید. به گونه‌ای که در این ویدئو به تصویر کشیده شد، XiaoAI حالا با هوشمندی به سؤالات پاسخ می‌دهد و مانند مدل‌های زبانی ChatGPT و Bard قادر به مکالمه کامل و دقیق با جزئیات می‌باشد.

علاوه بر این، دستیار هوش مصنوعی شیائومی قادر خواهد بود کپی‌رایتینگ و حتی تولید محتوای تصویری را با توجه به نیازهای کاربر اجرا نماید. از میان ویژگی‌های دیگر XiaoAI می‌توان به جمع‌بندی و ترجمه فوری متن‌ها نیز اشاره نمود.

شیائومی ادعا کرده است که در محصولات جدید خود، XiaoAI نقش اساسی داشته و قادر به کمک به کاربر در استفاده از قابلیت‌های دستگاه‌های خریداری شده می‌باشد. با این حال، مدیرعامل شرکت شیائومی توضیح داده است که این مدل زبانی بزرگ در حال حاضر در مرحله آزمایش و تست قرار دارد.

به طور نهایی اعلام شد که نسخه جدید دستیار هوش مصنوعی XiaoAI ابتدا برای گوشی‌های هوشمند سری شیائومی 13، گوشی‌های تاشو میکس فولد 3، گوشی‌های سری شیائومی 12، گوشی‌های سری ردمی K60 و گوشی‌های سری ردمی K50 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین، بلندگوهای برند شیائومی نیز می‌توانند در دور اول آزمایش این هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرانی که علاقه‌مند به آزمودن نسخه آزمایشی XiaoAI هستند و دستگاه مشابه مورد نیاز را دارند، می‌توانند درخواست خود را در انجمن اپلیکیشن‌های شیائومی ارائه داده یا در نسخه فعلی دستیار صوتی XiaoAI عبارت “تجربه مدل بزرگ” را اعلام نمایند.

دسته بندی شده در: