در این پست قصد دارم بهترین خواننده های پاپ مجاز را به شما معرفی کنم در واقع خواننده هایی که در داخل ایران فعالیت کرده اند. لازم به ذکر است که این لیست بدون ترتیب است.

محسن یگانه

محسن یگانه از خوانندگان پاپ ایرانی است که فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1383 شروع کرد. محسن یگانه در تاریخ 23 اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس به دنیا آمد. او اولین ترانه خود به نام «نشکن دلمو» را با همراهی محسن چاوشی و حامد هاکان اجرا کرد. اولین آلبوم رسمی محسن یگانه پس از اخذ مجوز، آلبوم موسیقی «نفس‌های بی هدف» است که در سال 1387 منتشر شد و فروش خوبی داشت. محسن یگانه از بهترین خواننده های ایرانی تک آهنگ‌های ماندگاری نیز منتشر کرده است که معروف‌ترین آن تک آهنگ موفق و خاطره‌انگیز «بهت قول میدم» است. این آهنگ در زمان انتشار با استقبال بی‌نظیری از سوی هوادارانش مواجه شد و او را به پرطرفدارترین خواننده ایران تبدیل کرد.

محسن چاوشی

محسن چاوشی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان لیست بهترین خواننده تاریخ ایران محسوب می‌شود که سبک خاص خود را داشته و هواداران بسیاری دارد. او در تاریخ 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد. فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1382 آغاز کرد و به عنوان «آقای خاص» موسیقی ایران شناخته می‌شود. اولین آلبوم موسیقی محسن چاوشی از برترین خوانندگان ایران، آلبوم «نفرین» است که آن را به صورت غیر رسمی منتشر کرد. اولین آلبوم رسمی او در سال 1387 با نام «یه شاخه نیلوفر» منتشر شد و او را به شهرت رساند. محسن چاوشی  در سال 1386 آلبوم «سنگ صبور» را برای فیلم سنتوری خواند و اکثر مردم او را با تک آهنگ جذاب و ماندگار سنگ صبور می‌شناسند. این به عنوان بهترین خواننده ایران در طی سال‌های 94 تا 97 با تک آهنگ‌های خاطره‌انگیز سریال «شهرزاد» جذابیت این سریال را دو چندان کرد.

محمد اصفهانی

«محمد اصفهانی» با نام اصلی «محمدمهدی واعظی» یکی از خوانندگان پاپ ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. او با صدای گرم خود کارش را از خواندن تیتراژ سریالی برای شبکه یک سیما آغاز کرد. از دیگر تیتراژهای معروف او که پرطرفدار بودند می‌توان به «ارمغان تاریکی» «تا ثریا» «زیر هشت» «ولایت عشق» «پهلوانان نمی‌میرند» «معصومیت از دست رفته» اشاره کرد. جالب است بدانید که آلبوم «نون و دلقک» محمد اصفهانی در لیست پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ ایرانی قرار دارد. «تنها ماندم» «بی واژه» «شکوه» «برکت» نمونه‌ای از آلبوم‌های منتشر شده محمد اصفهانی پرطرفدارترین خواننده ایرانی هستند.

بابک جهانبخش

بابک جهانبخش نیز یکی دیگر از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ است که فعالیت هنری خود را از سال 1384 آغاز کرد و به تدریج به محبوبیت رسید. او در تاریخ 1 فروردین 1362 در آلمان به دنیا آمد. نواختن پیانو را از سن 5 سالگی آغاز کرد و در کنار آن نیز به خوانندگی علاقه‌مند شد و پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت. محبوب‌ترین آلبوم او «من و بارون» است که به واسطه آن به اوج شهرت و محبوبیت رسید. بابک جهانبخش از خواننده های معروف ایرانی تاکنون 8 آلبوم موسیقی رسمی و تعداد زیادی تک آهنگ منتشر کرده است.

مرتضی پاشایی

«مرتضی پاشایی» یکی از بهترین خوانندگان پاپ ایرانی بود که به دلیل بیماری در تاریخ 23 آبان ماه 1393 از دنیا رفت. اولین آلبوم مرتضی پاشایی در سال 1391 به نام «یکی هست» منتشر شد. او توانست با این آلبوم به شهرت زیادی دست پیدا کند. مرتضی پاشایی آهنگ‌های زیادی خوانده بود که هنوز به آلبوم تبدیل نشده بودند. به همین دلیل پس از فوت او همکارانش این آهنگ‌ها را در قالب آلبوم «اسمش عشقه» منتشر کردند. پاشایی پرطرفدارترین خواننده ایرانی است که هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از فوت او، آهنگ‌هایش پرمخاطب شناخته می‌شود. او از جوان ترین خواننده های ایرانی که خیلی زود در اوج شهرت فوت شد.

ناصر عبداللهی

ناصر عبداللهی مردمی ترین خواننده ایرانی پس از انقلاب بود. وی در ابتدا با ترانه ناصریا به شهرت رسید. ناصر عبداللهی در دهمین روز از دی ماه سال ۱۳۴۹ در محله سید کامل شهر بندرعباس زاده شد. وی کار حرفه‌ای را به‌طور جدی از سال ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. ترانه‌های مورد انتخاب وی در آلبوم هایش بیشتر دارای مفاهیم اجتماعی و حماسی (مانند ترانه‌های «یادم باشد»، «کودکان خیابانی»، «سربلند» و «شیوهٔ ما»)، مذهبی (مانند ترانه‌های «مهر علی و زهرا»، «احمد ثانی»، «یا فاطمه» و «مهر دلبر») و عاشقانه (مانند ترانه‌های «تو ای عشق»، «ماه من»، «بهت نگفتم» و «راز») بودند.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری یکی از افراد لیست خوش صداترین خواننده ایران در یک دهه اخیر است که طرفداران بسیاری دارد. او در تاریخ 7 آبان 1363 در تهران متولد شد و فرزند ایرج (حسین خواجه امیری) خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی و از  افراد لیست بهترین خواننده تاریخ ایران است. احسان خواجه امیری از برترین خوانندگان ایران در یک خانواده هنری بزرگ شده و به مانند پدرش صدای گرم و گیرایی دارد. او از سن 5 سالگی نواختن موسیقی را آغاز کرد. احسان خواجه امیری در سن 17 سالگی اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «من و بابا» که کار مشترک او و پدرش ایرج بود را روانه بازار کرد. این آلبوم موسیقی در سایه ایرج با استقبال خوبی مواجه شد و احسان به واسطه آن به شهرت رسید. بهترین آلبوم او از نگاه هوادارانش آلبوم «عاشقانه‌ها» است که فروش بسیار خوبی داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

رضا صادقی

رضا صادقی مرد مشکی پوش عرصه موسیقی نیز در لیست بهترین خوانندگان پاپ ایرانی قرار دارد و یکی از خوانندگان بی‌بدیل موسیقی پاپ است. او در تاریخ 25 مرداد 1358 در بندرعباس به دنیا آمد. رضا صادقی فعالیت خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد و به تدریج به خوانندگی نیز علاقه‌مند و در این راه قدم نهاد. او اولین آلبوم موسیقی خود به نام «راز عشق» را در سال 1372 به صورت غیر رسمی منتشر کرد. اما برای پیشرفت بیشتر و اخذ مجوز به تهران آمد و اولین آلبوم موسیقی رسمی او به نام «پیرهن مشکی» را در سال 1385 روانه بازار شد.

حمید حامی

حمیدرضا حامی ۱۴ خرداد ۱۳۵۵ در دهکدهٔ المپیک در تهران متولد شد. پدر و مخصوصاً مادر او از صدای مناسبی برخوردار بودند؛ به‌طوری که خود حامی در مصاحبه‌هایش می‌گوید که «صدایش را از پدر و مادر خود به‌ارث برده‌است».  او خوانندگی را در سال ۱۳۷۷ با قطعه‌ای برای جشن عاطفه‌ها و سپس فیلم سینمایی فالگیر آغاز کرد. حامی آثاری را در فیلم‌های سینمایی نظیر سام و نرگس، گل یخ، هدف اصلی و در مجموعه‌های تلویزیونی مردان کوچک، جوانی، سلام و با من حرف بزن خوانده‌است.

مانی رهنما

مانی رهنما، با نام اصلی شهرام، در تیر ۱۳۵۰ خورشیدی در نارمک تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۷۶ برای فیلم «مرسدس» به کارگردانی مسعود کیمیایی اولین اثر خود را اجرا نمود. و در سال ۱۳۷۷ و در اولین جشنواره موسیقی پاپ، موفق به دریافت جایزه بهترین خواننده شد. مانی رهنما از سال ۱۳۸۲ تا کنون به تدریس و پرورش هنرجویان مستعد و معرفی آن‌ها پرداخته است.

 

دسته بندی شده در: