تنهایی سفر کردن می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی شما باشد. در این مقاله  سعی میکنیم تا مزیت های اصلی سفر کردن به تنهایی را به شما منتقل کنیم .

یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی که افراد با آن روبر هستند، ترس از تنهایی سفر کردن به یک کشور خارجی می‌باشد. با توجه به نحوه توصیف برخی از کشورها در رسانه‌ها، تنهایی سفر کردن تا حدودی نا امن در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال تنهایی سفر کردن به شهرهایی مانند مانند بوداپست برای برخی از افراد امری غیر منطقی محسوب می‌شود.

همیشه میگویند  که بهتر است سفر به صورت جمعی انجام شود. ولی در واقع تنهایی سفر کردن نیز کاملا ایمن و لذت‌بخش است.

بسیاری  پس از تنهایی سفر کردن به کشورها و شهرهای مختلف جهان ، از مکان‌های مورد علاقه خود بازدید کرده و افراد دیگری را ملاقات کرده‌اند که در صورت سفر با خانواده یا دوستان، نمی‌توانستند هرگز چنین تجربه‌های منحصر به فردی را کسب کنند.

مزایای سفر به تنهایی را میتوان به شکل زیر لیست نمود :

از بین رفتن ترس :

امکان دارد شما پیش از سفر به یک کشور خارجی، از  صحبت کردن با افراد غریبه هراس داشته باشید. خصوصا اگر که به زبان کشور مورد نظر آشنا نباشید. همچنین ممکن است هیچ طرح ویژه مکالمه یا بسته اینترنتی بر روی گوشی تلفن همراه خود نداشته باشید. در این صورت مجبور هستید که با ترس خود مقابله کنید.

تجربه سفر تنهایی نوعی سرسختی در شما ایجاد می‌کند چرا که شما را در وضعیتی قرار می‌دهد که به منظور لذت بردن از سفر بایستی با ترس‌های خود روبرو شوید.

پس از چند بار سفر کردن به تنهایی، خواهید دید چگونه مواردی که قبلا باعث ایجاد ترس در شما می‌شدند اکنون به تجربه‌های دلپذیر تبدیل می‌شوند

وقت بیشتر برای آشنایی با جاذبه ها :

نهایی سفر کردن این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که هر چه بیشتر با جاذبه‌های گردشگری جدید آشنا شوید. برای مثال، می‌توانید به تنهایی در شهر مادرید غذاهای فست فود El Museo del Jamón را صرف کنید و یا در بارسلونا بعد از ظهر خود را در پارک گوئل سپری کرده و از منظره غروب خورشید بر فراز خط افق لذت ببرید.

زمانی که به تنهایی سفر می‌کنید، از آزادی بیشتری جهت گردش و آشنایی با مکان‌های مورد نظر خود برخوردار هستید. در سراسر جهان مراسم و رویدادهای متنوعی برگزار می‌شوند. برای مثال، در مادرید می‌توانید رژه باشکوه تجلیل از سربازان را تماشا کنید. همچنین در این شهر یک کتاب‌فروشی وجود دارد که فضای بسیاری زیادی را در پیاده‌رو اشغال کرده است. در صورتی که به صورت گروهی سفر کنید، ممکن است هرگز با چنین مواردی روبرو نشوید.

تنهایی سفر کردن شما را تشویق می‌کند که از غریزه خود پیروی کنید. با سفر کردن به تنهایی خاطراتی از خود به جای خواهید گذاشت که هیچ گاه در سفر گروهی قادر به تجربه آن‌ها نبوده‌اید.

راحتی در برنامه ریزی :

در بسیاری از مواقع شما همراه با اعضای خانواده و دوستان خود برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید ولی در نهایت سفر مطابق با برنامه شما پیش نمی‌رود چرا که شما بایستی مطابق با رای اکثریت عمل کنید.

در این حالت شما بایستی وقت خود را به تنهایی سپری کنید درحالی که بقیه اعضای خانواده یا دوستان با یکدیگر به توافق رسیده و به صورت گروهی به سفر خواهند رفت.

البته بایستی توجه شود اگر که بتوانید با همه افرادی که قصد سفر دارند در مورد یک مقصد خاص تصمیم‌گیری کرده و به توافق برسید، در این صورت سفر گروهی برای شما به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

تنهایی سفر کردن باعث می‌شود که شما بتوانید خودتان برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

در این صورت شما مقصد سفر را انتخاب کرده و هزینه مورد نیاز را ارزیابی می‌کنید و  اطمینان خواهید داشت که حتما به مکان مورد نظر خود سفر خواهید کرد.

بهترین مساله در ارتباط با سفر انفرادی این است که شما مجبور نیستید با اعضای خانواده یا دوستان در  مورد تدارکات سفر بحث کنید.

 

آشنایی با افراد جدید :

در زمان سفر انفرادی برای اولین بار ممکن است در اثر دوری از اعضای خانواده و دوستان، احساس دلتنگی و تنهایی به شما دست بدهد.

یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با تنهایی سفر کردن این است که سفر انفرادی شما را در موقعیت مناسب برای ملاقات با افراد جدید قرار داده و شما این فرصت را در اختیار دارید که با اشخاص دیگر ارتباط برقرار کنید.

البته مطالب فوق به این معنا نیست که تمام رابطه‌ها در سفرهای انفرادی برای همیشه ادامه خواهد داشت ولی به طور کلی سفر کردن به تنهایی روش بسیار مناسبی جهت برقراری ارتباط و گسترش لیست دوستان در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. تجربه سفر تنهایی فرصت‌های نامحدودی در مورد برقراری ارتباط با اشخاص دیگر در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی شده در: