اتفاقات عجیب در آینده

انسان ‌ها برای زندگی راحت ‌تر هر روز وسایل جدیدی را خلق کن خواهند کرد و با توجه به این‌ که طرز فکر ما درباره زندگی تغییر پیدا می‌ کند افرادی که از هوش زیادی برخوردار هستند، نیازها را شناسایی خواهند کرد و فناوری‌ هایی را طراحی می ‌کنند تا بتوانند رویاهای مردم را به واقعیت تبدیل کنند.

در ادامه‌ مطالب ۱۰ فناوری های آینده را به شما معرفی خواهیم کرد تا ببینید در زندگی انسان‌ ها چه تغییراتی روی خواهد داد.

۱۰. ساخت ربات‌ های کشاورزی

ربات‌ ها تنها مربوط به فیلم ‌ها و انیمیشن‌ های ژاپنی نمی‌ شود بلکه در صنایع سنگین به ‌جای انسان کارهای سختی را انجام خواهند داد، حتی عده‌ ای برای مصارف خانگی هم از آن ‌ها استفاده می‌ کنند. به‌ عنوان مثال ربات هایی ساخته ‌شده اند که برای جارو کردن خانه و بچه ‌داری بسیار مناسب هستند.

کشاورزی یکی از قدیمی‌ ترین شغل هایی می‌ باشد که از فناوری های پیشرفته جا مانده است، هرچند ماشین ‌آلات زیادی برای کشاورزی در اختیار مردم قرار گرفته؛ اما هنوز هم بخش عمده‌ ای از کارهای کشاورزی توسط انسان‌ ها انجام خواهد شد.

در کشور آمریکا شرکتی MIT در حال ساخت ربات ‌هایی برای انجام کارهای کشاورزی می‌ باشد که قادر هستند ۴۰ درصد از کارها به‌ صورت اتوماتیک انجام دهند.

ناگفته نماند که ربات دیگری در کشور ژاپن ساخته ‌شده که آن ‌هم می ‌تواند توت ‌فرنگی ‌های رسیده را بچیند، از طرفی دانشگاه معروفی به اسم MIT  باغچه‌ کوچک گوجه گیلاسی خود را به دست یک ربات سپرده است.

۹. ساخت آبشش مصنوعی

هر فردی متوجه این موضوع خواهد بود که بدن وی برای زندگی در زیر آب مناسب نیست، بنابراین زمانی ‌که نفس کم بیاورید ممکن است جان خود را از دست بدهید، در نتیجه برای تبدیل شدن به یک انسان کامل باید به‌ راحتی بتوان زیر آب نفس کشید.

فردی به اسم آلون بدنر برای ساخت آبشش‌ های مصنوعی تمام تلاش خود را انجام داده و نمونه‌ هایی را از محصول اولیه خود طراحی کرده که لایک فیش نام دارد و یکی از فناوری های برتر آینده معرفی می شود.

این فناوری به انسان‌ ها کمک می ‌کند که زیر آب مانند ماهی ها به‌ راحتی نفس بکشند، اما متاسفانه وزن این آبشش کمی سنگین است؛ بنابراین مخترع آن در حال تلاش است که یک مخزن اکسیژن مناسب را برای رفتن به زیر آب خلق کند.

۸. موبایل و کامپیوتر هایی به قطر کاغذ

تقریبا تمامی افراد دوست دارند موبایل و کامپیوترهایی به اندازه قطر کاغذ داشته باشند تا بتوان راحتی آن‌ ها را لول کرد و در جیب خود گذاشت. در آینده بدون شک تمامی خیابان‌ ها از این نوع موبایل‌ های کاغذی و وسایل الکترونیکی کاغذی پر خواهد شد، چرا که اکنون پروژه‌ هایی را در رابطه با کم قطر کردن تبلت ‌ها مورد بررسی قرار داده اند.

محصولی به اسم papertab در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد که دانشگاه‌۰های آمریکایی و کانادایی یک پروژه مشترک را به اسم paperphone یعنی موبایلی با قطر یم کاغذ ارائه داده ‌اند.

از طرفی دکتر روئل ورتگال در این‌ باره می‌ گوید که بدون شک در آینده‌ ای نزدیک تمامی وسایل الکترونیکی به این شکل خواهند بود.

۷. تلویزیون ‌های هولوگرافیکی

بدون شک در آینده ‌ای نه‌ چندان دور حتی در نانوایی ‌ها هم تلویزیون ‌های LED مورد استفاده قرار خواهند گرفت، بنابراین داشتن تلویزیون ‌های تمام نگار یا هولوگرافیکی برای هر خانه ‌ای واجب می‌ باشد.

در نسل ‌های آینده هیچ ‌گونه توجهی به سایز صفحه نمایش و پیکسل های آن نخواهد شد، تنها چیزی که مهم است محوطه دید می ‌باشد.  دانشمندان به فکر فناورهای آینده هستند و در دانشگاه MIT تراشه ای را خلق کرده‌ اند که می‌ تواند تصویرهای هولوگرافیکی را با ۵۰ گیگاپیکسل در ثانیه ایجاد کند و مرزهای بین واقعیت و تصاویر را به حداقل می ‌رساند.

البته اگر بخواهند با استفاده از این تکنولوژی تلویزیون ‌هایی را بسازند با هزینه ‌های بسیار زیادی رو به‌ رو خواهند بود، اما به عقیده‌ مایکل بو تیم رسانه‌ تصویری MIT این فناوری چندان گران هم به‌ نظر نمی‌ رسد.

۶. ساخت قرص ضد آفتاب

امروزه هر فردی ممکن است با مشکلی مواجه شود و با خود بگوید که برای این مشکل هیچ‌ گونه قرصی را نساخته ‌اند، اما بدون شک در آینده‌ ای خیلی نزدیک قرص ‌هایی را می‌ سازند که تمامی مشکلات را با آن‌ ها بتوان به ‌راحتی حل کرد.

یکی از این قرص‌ ها به‌ جای کرم‌ های ضد آفتاب مورد استفاده قرار می‌ گیرد و پوست شما را در برابر اشعه خورشید محافظت می‌ کند. دکتر پل لانگ مسئولیت پروژه ساخت قرص‌ های ضد آفتاب را در دانشگاه king colleg برعهده دارد و از نظر وی می توان قرصی را اختراع کرد که هیچ‌ گونه اثرات مضری بر روی بدن انسان ندارد و به عقیده وی تا ۱۰ سال آینده می ‌توان این قرص‌ ها را مورد استفاده قرار داد.

۵. ساخت دندان‌ های طبیعی

مراجعه به دندان‌ پزشکی به‌ عنوان یکی از ترسناک ‌ترین کارهای دنیا شناخته می ‌شود که بدون شک تمامی افراد از آن فراری هستند، اما متاسفانه زمانی ‌که دندان درد گریبان‌ گیر ما شود ناچارا به دندان ‌پزشک مراجعه خواهیم کرد یا گاهی ممکن است بسیاری از افراد مجبور به کشیدن دندان شوند و سراغ دندان مصنوعی روند.

اکنون دانشمندان بررسی ‌هایی را بر روی دندان درآوردن تمساح‌ ها انجام داده‌ اند تا  بتوانند برای افرادی که دندان‌ های اصلی خود را از دست می‌ دهند دندان‌ های طبیعی  بکارند.

با توجه به تحقیقاتی که در آزمایشگاهی در ایالت آمریکا در سال ۲۰۱۲ انجام ‌شده است می ‌توان گفت که انسان ‌ها هم می ‌توانند سیستمی را شبیه‌ سازی کنند تا دندان ‌های طبیعی را برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند ایجاد نمایند، بنابراین ساخت دندان های مصنوعی به عنوان یکی از فناوری های آینده معرفی می شود.

۴. الکتریسیته های بی ‌سیم

وسایل الکترونیکی معمولا از سیم‌ های بسیار زیادی برخوردار هستند که زمان استفاده باعث اعصاب خوردی می ‌شوند، بنابراین دانشمندان به ‌دنبال راه‌ حل ‌هایی هستند تا بتوان از شر تمام سیم‌ ها و کابل‌ ها راحت شد.

فناوری های آینده باعث بهبود شرایط زندگی و تسریع در انجام کارها خواهد شد، اکنون هم تغییراتی را بر روی وسایل الکترونیکی انجام داده‌ اند تا بتوانند کل دنیا را به‌ صورت وایرلس برق کشی نمایند، بنابراین با انجام این کار تمامی کابل ها از داخل خیابان‌ ها جمع می ‌شوند و برای شارژ کردن گوشی خود نیازی به شارژ نخواهید داشت.

امروزه شارژر هایی را برای بسیاری از وسایل الکترونیکی ساخته‌ اند که نشان می ‌دهد الکتریسیته بی‌ سیم کار می ‌کند و بسیاری از شرکت ‌ها برای ساخت دستگاه ‌های وایرلس تمام تلاش خود را انجام می‌ دهند که این ایده برای اولین‌ بار در دانشگاه MIT مطرح شد و بر اساس آن انرژی و الکتریسیته ساکن از طریق امواج خاصی به این دستگاه‌ ها به‌ صورت فرکانسی منتقل می ‌شود.

۳. قطارهای لوله‌ ای سریع السیر

امروزه متقاضیان مسافرت از طریق  قطار رو به افزایش است، چرا که خاطره های لذت بخشی را در ذهن حک خواهد کرد، اما مردم از سرعت کند آن‌ ها نارضایتی دارند.

فناوری های آینده به این صنعت کمک می کند که قطارهایی را روی کار آورند، ۴ برابر سریع‌ تر از هواپیمای مسافربری حرکت کند. نمونه‌ اولیه آن در شرکت  maglev ایجاد شده و ژاپنی ‌ها قصد دارند تا پایان سال ۲۰۴۵ خطوط راه‌ آهن خود را برای این قطارها تغییر دهند.

قطارهای سریع السیر هیچ‌ گونه چرخی ندارند و با استفاده از میدان‌ های الکترومغناطیسی با سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت حرکت می ‌کنند. شرکتی که دفتر آن در غرب آمریکا قرار دارد ایده‌ ای بالاتر از این‌ گونه قطارها را در ذهن خود پرورش می ‌دهد، به این معنی که آن‌ ها می‌ خواهند کاری را انجام دهند که این نوع از قطارها با سرعت ۴۰۰۰ مایل در ساعت حرکت کنند، یعنی تقریبا ۶۴۰۰ کیلومتر در ۱ ساعت طی خواهد شد.

یک کمپانی ایتالیایی فناوری را طراحی کرده ‌است که با توجه به آن قطار در یک لوله توخالی مسیر خود را ادامه می‌ دهد.

۲. راکتورهای همجوشی پایدار

راکتورهای اتمی وجود دارند که تقریبا تمامی مردم با آن ‌ها آشنایی دارند، در واقع با استفاده از این راکتورها از طریق شکافت هسته اتم انرژی هایی را تولید خواهند کرد، از طرفی تعدادی هم راکتور همجوشی وجود دارد که پیشرفته‌ تر و کوچیک ‌تر از راکتورهای اتمی هستند.

درست کردن راکتورهای همجوشی پایدار به‌ قدری گسترده است که کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا، چین، کره جنوبی، هندوستان، روسیه و ژاپن با  همکاری هم در کشور فرانسه یک مورد از آن را خواهند ساخت.

۱. پخش مستقیم از طریق google eart

گوگل ارت یکی از ویژگی ‌هایی است که به ما اجازه می‌ دهد مکان‌ های مختلف را به‌ صورت واقعی ببینیم. در آینده ‌ای نه ‌چندان دور این تکنولوژی به‌ قدری پیشرفته می ‌شود که شما به‌ راحتی می ‌توانید حرکت تمساح ‌های گرسنه را در رودخانه ببینید.

یکی از فناوری های برتر آینده مربوط به گوگل ارت می شود، در این خصوص دانشگاه آکسفورد دانشمندانی را تربیت کرده‌ که مشغول به ساخت دوربین‌ هایی هستند تا بتوانند کیلومترها بیشتر بر فراز آسمان قرار بگیرند و تصاویر را به‌ صورت زنده برای ما مخابره نمایند.

این دوربین ‌ها با یک متر طول شبیه به لوله هستند و به بدنه ایستگاه‌ های فضایی متصل می ‌شوند تا بتوانند از تمامی دنیا فیلم بگیرند.

دسته بندی شده در: