حقایق خواندنی در مورد کمپانی دل

این کمپانی در ابتدای فعالیت خود از طریق اینترنت کامپیوترها را به فروش می رساند و لپ ‌تاپ های خود را استاندارد طلایی  تولید کرده‌ است.

کمپانی دل در هر سال حدود ۷۴ میلیارد دلار درآمد دارد و همان‌ طور که گفته شد به‌ عنوان بزرگ‌ ترین شرکت در دنیا معرفی می‌ شود که محصولات خود را معمولا از تولیدکنندگان دیگر دریافت و فرآیندهای را بر روی آن ‌ها انجام می ‌دهد و به فروش می ‌رساند.

کمپانی دل در حال حاضر ۱۴۰ هزار کارمند دارد که به‌ عنوان موفق‌ ترین شرکت در فروش لپ‌ تاپ، مانیتور، کامپیوتر او تفسیر و … شناخته می ‌شود. در ادامه مطالب ۱۰ حقیقت جالب در مورد کمپانی دل را برای شما بیان خواهیم کرد.

۱۰. شرکت دل  در سال ۱۹۸۵ اولین سیستم کامپیوتری خود را طراحی و به فروش رساند، این کامپیوتر Turbo PC نام داشت و قیمت آن ۷۹۵ دلار بود که از قطعات IBM برای ساخت آن استفاده کرده بود.

۹. مایکل دل موسس این کمپانی از سال ۱۹۸۴ فروش کامپیوترهای خود را شروع کرد، این فرد در زمان تولید این کامپیوترها ۱۹ سال سن داشت و آن‌ ها را در اتاق‌ خواب خود مونتاژ می‌ کرد.

۸. کمپانی دل در ابتدای راه ‌اندازی PC’s Limited  نام‌ گذاری شده بود که اسم آن را از سال ۲۰۰۳ به دل تغییر دادند.

۷. کمپانی‌ های مختلفی در لیست ۵۰۰ کمپانی بزرگ دنیا معرفی شده‌ اند که کمپانی دل روابط پایداری را با ۹۹ درصد از آن‌ ها برقرار کرده است.

۶. از واقعیت ‌های جالب کمپانی دل این است که در سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین کمپانی‌ های دنیا معرفی شد که مایکل دل جوان ‌ترین مدیر عامل در میان ۵۰۰ کمپانی بزرگ دنیا به شمار می ‌رفت.

۵. شرکت دل تولید و فروش کامپیوترهای خود را با سرمایه‌ ای حدود ۹ هزار دلار شروع کرد، اما بعد از ۴ سال توانست ارزش کمپانی خود را به ۳۰ میلیون دلار افزایش دهد.

۴. سیستم عامل لینوکس در دنیا برای اولین‌ بار بر روی کامپیوترهای دل بارگذاری شد.

۳. از حقایق شرکت دل این را می ‌توان بیان کرد که  لپ‌ تاپ‌ های تولید شده در این کمپانی از استاندارد طلایی محیط‌ زیست برخوردار هستند.

۲. مکانی که کمپانی دل در آن قرارداد هیچ‌ گونه آلاینده‌ ای تولید نخواهد کرد و انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی و توربین های بادی تامین می‌ کند.

۱. شرکت دل در سال ۱۹۹۶ برای اولین‌ بار فروش کامپیوترهای خود را از طریق اینترنت شروع کرد و بعد از ۲ سال به یکی از کمپانی ‌های شناخته ‌شده در بین تمام بین تمامی کشورهای دنیا تبدیل شد.

دسته بندی شده در: