روش های مختلفی برای جستجو در گوگل وجود دارد که بسیاری از افراد ممکن است با آن‌ ها آشنایی نداشته باشند این روش‌ ها شامل علامت نقل‌ قول، منها، سه ‌تار و … می‌ شود. در ادامه این مطالب قصد داریم که ۱۰ مورد از بهترین روش‌ جستجو در گوگل را برای شما شرح دهیم.

۱۰. از طریق نماد ستاره

گاهی اوقات مطالبی را در اینترنت جستجو می‌ کنید که ممکن است کلمه کلیدی یا عبارت مهم آن را به‌ خاطر نیاورید، تحت این شرایط می ‌توانید از نماد قدرتمند ستاره استفاده کنید.

در واقع نماد ستاره به‌ جای عبارتی که در ذهن شما یادآوری نمی‌ شود مورد استفاده قرار می‌ گیرد، بنابراین با استفاده از این نماد باید بتوانید عبارت گمشده خود را از بین نتایجی که به شما نشان داده می‌ شود پیدا کنید.

۹. جستجو در url گوگل

زمانی‌ که می‌ خواهید یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید، استفاده از url  بهترین گزینه پیش رو می باشد به این نحو که باید کلمه intitle قبل از عبارت مورد نظر بنویسید.

۸. جستجوی عبارات به ‌صورت کامل در گوگل

یکی از بهترین روش‌ های جستجو در گوگل نوشتن عبارت به ‌صورت کامل می‌ باشد، چرا که به‌ صورت دقیق منظور ما را می‌ رساند. به عنوان مثال اگر قصد دارید عبارت اینستاگرام چیست را در گوگل تایپ کنید، بدون این‌ که علامت نقل ‌قول را برای آن به کار ببرید بهتر است خود عبارت را تایپ کرده تا وب ‌سایت هایی که مختص به عبارت تعریف شده اند به شما نشان داده شوند.

۷. حذف کلمات بی‌ اهمیت در جستجو گوگل

برای این که کلمات بی‌ اهمیت را در جستجوهای خود حفظ کنید به ‌راحتی می‌ توانید از نماد منها قبل از کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید که کتاب ‌های جالبی را در یک وب سایت پیدا کنید، اما نمی ‌خواهید آن ها را بخرید باید قبل از نوشتن کلمه خرید علامت منها را قرار دهید.

۶ جستجو در گوگل از طریق پیدا کردن وب‌ سایت مشابه

برای معرفی بهترین روش جستجو در گوگل می توان پیدا کردن وب‌ سایت مشابه را نام برد، در واقع اگر شما در اینترنت به اطلاعاتی دست پیدا کرده اید  که می‌ خواهید وب‌ سایت مشابه آن را هم بیابید، به‌ راحتی می‌ توانید عبارت related را تایپ کرده و آدرس سایت را بدون این که فاصله بین آن ‌ها وجود داشته باشد قرار دهید.

۵. استفاده از عبارت around هنگام جستجو

گاهی اوقات ممکن است بخش زیادی از یک کلمه کلیدی را به یاد نیاورید، بنابراین سعی کنید از اولین و آخرین کلماتی که در ذهن شما وجود دارد استفاده کرده و بین آن‌ ها گزینه around را قرار دهید.

۴. استفاده از چهارچوب زمانی در جستجو

گاهی اوقات ممکن است بخواهیم از اتفاقاتی که در یک دوره زمانی مشخصی که افتاده  اطلاع پیدا کنیم، برای دسترسی به این اطلاعات می ‌توان از سه نقطه بین تاریخ‌ ها استفاده کرد و چهارچوب زمانی مشخصی را ایجاد کنیم.

۳. جستجو در گوگل با کلمات مترادف

کلماتی که ما در گوگل جستجو می ‌کنیم دنیایی از مترادف ها را دارا هستند که گاهی اوقات هنگام جستجوهای آنلاین به کمک ما می آیند، بنابراین اگر شما هم قصد دارید یک وب سایت را در موضوع خاصی پیدا کنید بهتر است از نماد ~  استفاده نمایید.

به عنوان مثال برای این‌ که عبارت بهترین اصول غذا خوردن را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید می ‌توانید عبارت غذا ~ سالم را بنویسید تا وب ‌سایت های مختلفی در مورد نحوه غذا خوردن، دستورالعمل ‌های پخت ‌و پز و … به شما نشان داده شود.

۲. جستجوی درون وب‌ سایت در گوگل

گاهی اوقات ممکن است شما یک محتوا بسیار جالب را در وب سایتی مطالعه کنید و بعداً بخواهید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید که بهترین راه برای پیدا کردن آن مقاله جستجو در وب ‌سایت می‌ باشد، به این معنی که آدرس سایت مورد نظر را تایپ کرده و یک کلمه کلیدی را مقابل آن بنویسید تا وب ‌سایت مورد نظر در سریع‌ ترین زمان ممکن به شما نشان داده شود.

۱. استفاده از روش آن یا این

روش ‌های بسیاری وجود دارد که شما با استفاده از آن ‌ها می توانید به جستجو در گوگل بپردازید، اما مؤثرترین روش‌ جستجو در گوگل استفاده از روش این یا آن می ‌باشد. گاهی اوقات شما اطلاعاتی را که قصد دارید در اینترنت جستجو کنید ممکن است به ‌درستی به یاد نیاورید، تحت این شرایط می‌ توانید نماد `|` را تایپ کرده یا این ‌که از or استفاده کنید که گوگل صفحه‌ های مختلفی را به شما نشان می دهد، در نهایت از میان آن‌ ها می‌ توانید وب‌ سایت مورد نظر خود را بیابید.

دسته بندی شده در: