تولید محتوا چگونه باعث درآمدزایی می شود؟

تولید محتوا در حال حاضر زمینه کسب درآمد را برای خیلی از سایت ها فراهم کرده است و فقط از این راه به درآمدزایی می رسند. تولید و فروش محتوا از شغل های پردرآمد دنیا به حساب می آید که محبوبیت بالایی در بین مردم کسب کرده است. بدون شک محتوای خوب و با ارزش، مخاطبان بیش تری را جذب می کنند. اخیرا در کشور ما نیز کسب و کارهای اینترنتی زیادی به وجود آمده است که محتوا تولید کرده و به فروش می رسانند.

چرا به تولید محتوا می پردازیم

امروزه تولید محتوا باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار شده است و مردم حاضرند هزینه خوبی بابت یک محتوای جذاب و مناسب بپردازند. همچنین دسترسی به محتواهای دیجیتال خیلی راحت تر از محتواهای دیگر انجام می گیرد به این صورت که با یک سرچ کوچک در اینترنت می توانیم محتوای مد نظرمان را به راحتی پیدا کنیم. با این وجود لازم نیست وقت با ارزش خود را برای پیدا کردن یک کتاب هدر دهید.
علاوه بر اینها به دلیل افزایش استفاده از اینترنت، افراد ترجیح می دهند بیش تر به مطالعه کتاب های دیجیتال، کتاب های صوتی و دیدن فیلم های آموزشی بپردازند. بسیاری از افراد به دلیل مشغله های روزمره وقت شرکت در کلاس های آموزشی را ندارند و باید به گونه ای در وقت خود صرفه جویی کنند.
این امر سبب محبوبیت روز افزون محتوای دیجیتال در بین مردم شده است. و فرصتی را فراهم می کند تا نیاز کاربران را شناسایی کرده و در جهت رفع آن به تولید محتوا بپردازیم. اما محتوا باید با کیفیت و متناسب با نیاز مخاطب تولید شود.

مزیت های تولید محتوا

  • راحت و بی درسر
    تولید محتوا بی دردسر و بسیار راحت تر از سایر کسب و کارهای اینترنتی انجام می گیرد و از مهم ترین مزیت های آن به شمار می رود. به عنوان نمونه فروشگاه های محصولات فیزیکی آنلاین زحمت بیش تری از جمله برگشت محصولات سفارشی، اداره پست و مشکلاتی از این قبیل را متقبل می شوند در حالی که سایت هایی که به تولید محتوا و فروش محتوای آن می پردازند، به دلیل عدم وجود محصولات فیزیکی با این مشکلات مواجه نمی شوند.
  • مناسب بودن از نظر هزینه
    پایین بودن هزینه تولید محتوا نسبت به سایر کسب و کارهای اینترنتی را می توان به عنوان یکی دیگر از مزیت های آن به حساب آورد. وب سایت هایی که محتوایی هستند نیازی به سیستم های پیچیده و یا ظاهر متفاوف ندارند. در عوض یک فروشگاه اینترنتی برای طراحی و راه اندازی نیازمند هزینه بالایی است. با این تفاسیر افرادی که می خواهند یک وب سایت اینترتی تولید و فروش محتوا را راه اندازی کنند نیازمند سرمایه کم تری هستند نسبت به افرادی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند.

انتخاب موضوع محتوا

تعیین موضوع اولین و مهم ترین کاری است که در تولید محتوا باید در نظر گرفته شود. این موضوع باید در حیطه تخصص و علاقه شما انتخاب شود. زمانی می توانید یک محتوای خوب تولید کنید که در آن مهارت و تخصص داشته باشید.

اگر متوجه شدید که در زمینه خاصی تخصص ندارید می توانید به دنبال موضوعی بروید که به آن علاقه مند هستید. مهم نیست روانشناسی باشد یا توسعه فردی. اما نباید از این موضوع قافل شد که مخاطب به چه موضوعی علاقه دارد و طرفدار چه موضوعی است.

برای فهمیدن این موضوع تنها کافی است به فضای مجازی و گوگل مراجعه و در آن جستجو کنید. پس در انتخاب موضوع به محبوبیت آن برای مخاطب دقت کنید و آن را جز اولویت ها قرار دهید.

سعی کنید اطلاعاتتان را افزایش دهید

زمانی می توانید در رابطه با موضوعی محتوای خوبی تولید کنید که به اندازه کافی در مورد آن اطلاعات داشته باشید. برای تولید محتوا باید به موضوعی که انتخاب کرده اید مسلط باشید.

بالا بردن اطلاعات کار سختی نیست فقط لازم است میزان مطالعه خود را افزایش دهید. راه های زیادی وجود دارد که می تواند در این کار به شما کمک کند، به عنوان مثال می توانید مقاله های موجود در سایت ها، کتاب های مرتبط، فایل های صوتی و ویدئوهای آمورشی را مطالعه کنید.
به دنبال برقراری ارتباط با افرادی باشید که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند. کلاس های حضوری و سمینارهای آن ها را دنبال کنید.
شما می توانید با جمع آوری اطلاعات به تولید محتوای مناسب بپردازید و لازم نیست حتما محتوایی را خلق کنید. بلکه باید طوری اطلاعاتتان را دسته بندی کنید که بتواند به تمام پرسش های مخاطب جواب دهد و مخاطب را به خود جذب کند.
اما این بدان معنا نیست که شما مجاز به کپی کاری هستید. شما فقط می توانید به منابع مختلف در جهت جمع آوری اطلاعات مراجعه کنید و به واسطه آن ها محتوای خود را تولید کنید.

تعیین هدف از تولید محتوا

به چه منظوری تولید محتوا انجام می دهید؟ می خواهید برای در آمدزایی روزانه تعدادی مقاله را در سایت خود قرار دهید یا به فروش محتوایی که تولید کرده اید بپردازید؟ مشخص کنید می خواهید تنها محتوا بنویسید یا ویدئوهای آموزشی نیز در کنار آن تولید کنید؟

تولید محتوای خود را آغاز کنید

در این مرحله می توانید کار خود را شروع کنید و به تولید محتوا بپردازید. ساده ترین و معمول ترین راه تولید محتوا نوشتار است. سعی کنید از کار خود را با محتوای نوشتاری آغاز کنید. با این کار مخاطبانتان شما را می شناسند و به شما اعتماد می کنند.
درست است که نوشتار از اهمیت بالایی برخوردار است اما سعی کنید برای وسعت دادن به کار خود از محتواهای دیگری مانند فایل های صوتی و ویدئو نیز در کنار آن استفاده کنید. چرا که فایل های صوتی و ویدئوهای آموزشی محبوبیت زیادی در بین افراد دارند و می توانید برای فروش بیش تر از آن ها استفاده کنید.

همچنین مطالعه کتاب های الکترونیکی به مراتب دشوارتر از شنیدن فایل های صوتی و ویدئوهای آموزشی است. پس این نکته را به خاطر بسپارید. خواسته مخاطبانتان را شناسایی کنید و بفهمید بابت چه فرمت محتوایی حاضر به پرداخت هزینه هستند.

با استفاده از نرم افزارهای مربوطه می توانید به راحتی فایل های صوتی و ویدئوی آموزشی تولید کنید و آن ها را در اختیار مخاطب قرار دهید. از نرم افزار هایی نظیر Adobe Aydition برای ضبط صدا و Sngit برای فیلم برداری از صفحه نمایش می توانید برای تولید محتوای صوتی و محتوای ویدئویی استفاده کنید.

به یادگیری سئو بپردازید

اگر می خواهید بدون تبلیغات درآمد سایتتان را بالا ببرید در واقع هزینه کافی برای تبلیغات ندارید، سئو سایت گزینه مناسبی برای شما است. کسب و کارهایی که سایت آن ها محتوایی است، یادگیری سئو محتوا جز واجبات برای آن ها به حساب می آید. البته لازم نیست خیلی حرفه ای این کار را دنبال کنید. محتوای سئو شده که با کیفیت بالایی تولید شده اند کار چندان سختی نیست تنها باید به رعایت نکات و اصول سئو بپردازید.
در واقع سئو سایت گزینه مناسب برای کسب و کارهایی است که نمی خواهند هزینه ای برای تبلیغات پرداخت کنند و تنها با موتورهای جستجو به جذب ترافیک می پردازند. بیشتر کسب و کارهای اینترنتی که در کار خود موفق هستند اکثر ترافیک خود را از طریق گوگل به دست آورده اند که این ترافیک بسیار هدفمند می باشد.

برای خود استراتژی تعیین کنید

شاید به هر دلیلی از جمله سرمایه کم، قادر به انجام تبلیغات نباشید و یا این امکان را نداشته باشید در روز تعداد زیادی محتوا تولید کنید. به همین دلیل باید سعی کنید برای تولید محتوای خود استراتژی تعیین کنید. استراتژی در تولید محتوا به این معناست که محتوا به گونه ای تولید شود که قدرت این را داشته باشد تا نیازهای مخاطب را برطرف کند، محبوبیت داشته باشد، مخاطب را وابسته به شما کند و در گوگل امتیازی خوبی را به عنوان کلمه کلیدی محبوب به خود اختصاص دهد.

با رعایت این نکات در تولید محتوا، حتی با حجم محدودی از محتوا نیز می توانید به معرفی کسب و کار خود به مخاطب بپردازید. با این وجود نیازی نیست محتوای زیادی را تولید کنید.

تبدیل محتوا به پول

افزایش ترافیک سایت شما از طریق تولید محتوا سئو شده به این معناست که با اعتمادسازی توانسته اید مخاطبان سایت خود را بالا ببرید، و زمان مناسبی است تا با استفاده از تولید محتوا به پول برسید و کسب و کارتان را آغاز کنید.
در این مرحله باید از خود بپرسید از تولید محتوا چه هدفی دارید؟ می خواهید محتوای آموزشی تولید کنید و به واسطه برپایی دوره های آنلاین، به صورت دانلودی درآمدزایی کنید یا اقدام به فروش محتوا در سایت خود کنید.

دسته بندی شده در: