برای بستن، ESC را بفشارید

یا دسته بندی های محبوب ما را بررسی کنید...

ترفندهای کاربردی در واتساپ

24 دقیقه زمان مطالعه
0 18

واتساپ از پلتفرم های اجتماعی است که بیشتر مردم با آن آشنایی دارند و از قابلیت های مختلفی که دارد نهایت استفاده را می برند. از ترفندهای واتساپ می توان غیر فعال کردن دانلود خودکار، تغییر استاتوس، برداشتن آخرین بازدید و … را نام برد.

ترفندهای کاربردی واتساپ که باید بدانید!

یکی از پیام رسان های نیرومندی است که یاد گرفتن ترفندهای آن باعث می‌ شود راحت‌ تر بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید، از طرفی یادگیری امکانات واتساپ باعث کار کردن راحت ‌تر با این نرم‌ افزار می ‌شود.

با توجه به این‌ که واتساپ به ‌عنوان یکی از پلتفرم‌ های مشهور در سطح جهان معرفی می شود، افراد بسیاری از ان استفاده می کنند، به همین علت قصد داریم در ادامه مطالب ۱۰ ترفند کاربردی در واتساپ را برای شما بیان کنیم.

۱۰. پیدا کردن رسانه‌ ها، لینک و اسناد در گروه

یکی از ترفندهای واتساپ که در اختیار شما قرار می‌ گیرد، اما افراد کمی به آن توجه دارند پیدا کردن سریع رسانه‌ ها در تاریخچه گفتگو است. شما می‌ توانید برای جستجوی این موارد بر روی پنجره گفتگو ضربه بزنید، سپس به بخشGroup Info مراجعه نمایید، در این قسمت می ‌توانید یکی از موارد لینک، اسناد یا رسانه‌ ها را انتخاب کنید تا به فایل‌ های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

۹. خواندن پیام‌ های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

یکی از آسان ‌ترین و بهترین روش ‌هایی که می ‌توانید با استفاده از آن بدون اطلاع فرستنده پیام‌ های واتساپ را بخوانید غیر فعال کردن گزینه Read Receipts می ‌باشد.

با انجام این کار قابلیت نمایش تیک آبی برای فرستنده غیرفعال خواهد شد، مراحل انجام این کار با مراجعه به بخش تنظیمات واتساپ و انتخاب گزینه Accounts و مراجعه به قسمت Privacy امکان‌ پذیر می‌ باشد.

۸. ارسال یک پیام هم‌ زمان برای چند نفر

از دیگر ترفندهای جالب واتساپ که با استفاده از آن به ‌صورت هم‌ زمان می ‌توانید برای چند کاربر یک پیام را ارسال کنید با انتخاب گزینه chat امکان ‌پذیر خواهد بود.

این قابلیت را می‌ توانید در نسخه ‌های اندرویدی و ios انجام دهید، برای فعال کردن آن در گوشی های آیفون باید به قسمت chat مراجعه کنید که در آن جا دو گزینه پیش روی شما قرار می ‌گیرد، این گزینه‌ ها شامل Broadcast Lists و New Group می شود. اگر گزینه Broadcast List را انتخاب نمایید و به‌ راحتی می‌ توانید به‌ صورت هم‌ رمان برای چند کاربر یک پیام را ارسال کنید.

فعال کردن این گزینه برای گوشی های اندرویدی کاملا متفاوت می ‌باشد، یعنی بعد از این ‌که به قسمت تنظیمات مراجعه می ‌کنید و گزینه چت را انتخاب کردید، آیکون ارسال پیام جدید در قسمت بالای صفحه را مشاهده خواهید کرد که اگر انگشت خود را به روی اسم یکی از مخاطبان قرار دهید و کمی بر روی آن مکث کنید می ‌توانید مخاطبان دیگری را هم انتخاب نمایید و یک پیام را به‌ صورت هم‌ زمان برای آن‌ ها ارسال کنید.

۷. نوشتن متن ایتالیک، خط دار و برجسته در واتساپ

با توجه به این‌ که واتساپ از قابلیت زیادی برخوردار است کاربران زیادی هم دارد و قابلیت‌ های بسیاری را هم ارائه می ‌دهد که یکی از قابلیت‌ های واتساپ نوشتن متن برجسته، ایتالیک و خط دار می‌ باشد.

برای استفاده از این ترفندهای نوشتاری واتساپ مراحل مختلفی وجود دارد، شما باید در ابتدا و انتهای متن مورد نظر خود آن ‌ها را اعمال کنید. به‌ عنوان مثال اگر قصد دارید متنی را برجسته کنید ابتدای کلمه علامت  * و انتهای کلمه علامت * را قرار دهید تا کلمه مورد نظر bold شود.

برای ایتالیک کردن کلمات می‌ توانید از این علامت _ استفاده نمایید، همچنین اگر قصد دارید از فونت تک فاصله استفاده کنید باید قبل و بعد از متن ۳ بار علامت ‘  را تایپ کنید.

۶. برداشتن آخرین بازدید در واتساپ

زمانی‌ که هنگام استفاده از واتساپ با فرد دیگری چت می کنید، آنلاین بودن شما مشخص خواهد بود، بنابراین اگر قصد دارید کسی متوجه زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام نشود، می‌ توانید از قابلیت last seen استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که با استفاده از این قابلیت شما هم نمی ‌توانید آخرین بازدید دیگران را مشاهده کنید. برای بهره بردن از ترفند حذف زمان آخرین بازدید در واتساپ به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و با مراجعه به قسمت Privacy زمان آخرین بازدید خود را بردارید.

۵. برداشتن دانلود خودکار در واتساپ

زمانی‌ که شما به برنامه واتساپ وارد شوید که انواع اسناد و تصاویری که برای شما ارسال می‌ شود به‌ صورت خودکار دانلود خواهد شد. حال گزینه‌ ای در این برنامه وجود دارد که شما می‌ توانید با استفاده از آن دانلود های خودکار را غیر فعال کنید.

برای انجام اینکار به بخش تنظیمات مراجعه کرده و قسمت Data and storage usage را بیابید، در نهایت با انتخاب این گزینه می ‌توانید دانلود خودکار عکس‌ ها، صدا، ویدیو و اسناد را حذف کنید.

۴. استفاده از واتساپ بدون شماره تلفن

یکی از ترفندهای واتساپ استفاده از آن بدون شماره تلفن می‌ باشد، برای بهره بردن از این قابلیت در ابتدا باید واتساپ را از روی گوشی خود حذف کرده و واتساپ جدید را از گوگل پلی دانلود نمایید.

در مرحله بعد حالت پرواز را روشن کنید و با استفاده از گوگل پلی به نصب نرم‌ افزار پیام‌ های جعلی بپردازید. حال فرآیند استفاده از واتساپ را شروع کنید. در ادامه این برنامه از طریق اینترنت قادر نخواهد بود شما را تایید کند، بنابراین به شما پیشنهاد می ‌کند که از  جایگزین پیامک استفاده نمایید.

حال اگر به انتخاب بررسی از طریق پیامک بپردازید و سریعا  وارد ایمیل خود شوید می‌ توانید فرآیند تاییدد اعتبار را متوقف کنید و به استفاده از نرم‌ افزار پیام‌ رسان جعلی مراجعه نمایید و موارد زیر را در این برنامه اعمال کنید:

To: +۴۴۷۹۰۰۳۴۷۲۹۵

(From: + (Country code) (mobile number

Message: Your email address

۳. تغییر دادن تاریخچه ارسال تاریخچه پیام برای افراد

شما با استفاده از برنامه واتساپ می ‌توانید تاریخچه‌ پیام‌ های خود را از طریق ایمیل برای افراد دیگر ارسال کنید. برای انجام اینکار در ابتدا باید گزینه منو در صفحه‌ پیام‌ ها را باز کرده، سپس به قسمت more آن مراجعه کنید.

حال گزینه ‌ای به اسم More در این قسمت مشاهده می ‌شود که می‌ توانید آدرس ایمیل فردی را که مایل هستید تاریخچه پیام‌ های خود را برای او ارسال کنید، انتخاب نمایید، البته برای استفاده از این کاربرد در گوشی ‌های آیفون باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و گزینه  Email chat history را انتخاب نمایید.

۲. مخفی کردن چت در نرم‌ افزار واتساپ

ویژگی دیگری در واتساپ وجود دارد که شما می‌ توانید با استفاده از آن آرشیو چت های خود را مخفی کنید، البته به این نکته دقت داشته باشید که فعال کردن این ترفند واتساپ در گوشی ‌های اندرویدی و آیفون کاملا متفاوت می ‌باشد که در ادامه نحوه استفاده از آن را در هر کدام از گوشی‌ های همراه برای شما بیان می ‌کنیم.

مخفی کردن چت واتساپ در گوشی ‌های اندرویدی

برای این‌ که چت های واتساپ خود را در گوشی‌ های اندرویدی مخفی کنید باید یک چت را با انگشت نگه دارید تا گزینه‌ آرشیو برای شما نمایان شود. با انجام اینکار به راحتی چت مورد نظر مخفی می ‌شود.

نکته دیگری که باید آن را برای شما بیان کنیم این است که چت های مخفی شده را می ‌توانید دوباره بازگردانی کنید. برای انجام اینکار به پایین صفحه چت واتساپ بروید و گزینه‌ آرشیو چت را انتخاب کنید، در این صفحه می ‌توانید تمامی چت هایی که مخفی کرده‌اید را مشاهده نمایید.

اگر قصد دارید آن ‌ها را بازگردانی کنید چت مورد نظر را نگه دارید و با مراجعه به بالای صفحه علامت بازگردانی را انتخاب نمایید.

مخفی کردن چت واتساپ در گوشی آیفون

برای این‌ که از قابلیت مخفی کردن چت ها در گوشی های آیفون بهره ببرید باید وارد چت فردی شوید که می‌ خواهید گفتگوی آن را مخفی کنید، حال گزینه آرشیو را انتخاب کرده و به انتخاب چت یا گروه مورد نظر خود بپردازید تا چت از صفحه اصلی محو شود.

حال ممکن است بخواهید چت مخفی شده را در گوشی های آیفون بازگردانی کنید، برای انجام این کار باید به صفحه اصلی چت در واتساپ مراجعه کنید و پوشه‌ آرشیو چت را انتخاب نمایید.

حال می‌ توانید چت های مخفی شده را مشاهده کنید و بعد از آن چتی را که قصد دارید دوباره بازگردانی نمایید به سمت چپ بکشید و گزینه Unarchive را انتخاب کنید.

۱. تغییر دادن استاتوس واتساپ

استاتوس از دیگر ترفندهای جالب واتساپ است که شما به‌ راحتی می‌ توانید آن را تغییر دهید و مخاطبان خود را از وضعیتی که دارید مطلع کنید. به عنوان مثال اگر فعلا امکان چت برای شما وجود ندارد می‌ توانید این پیغام را در استاتوس خود وارد کنید تا مخاطبان با نگاه به شماره شما این پیغام را مشاهده نماید.

دسته بندی شده در:

دیدگاهتان را بنویسید