برای بستن، ESC را بفشارید

یا دسته بندی های محبوب ما را بررسی کنید...

آموزش تولید محتوای سئو شده

17 دقیقه زمان مطالعه
0 13

محتوای مناسب نقش مهمی در اعتماد کاربران و بازدید دوباره ی آن ها از سایت شما خواهد داشت. در واقع سئو به معنی بهینه سازی سایت ها است به این گونه که با جستجوی کلمه کلیدی بتوانند به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

محتوا نیز به معنی هر اطلاعات زنده ای در وب است.

قراردادن این دو در کنار یکدیگر موجب بالارفتن ترافیک ورودی وب سایت ها می شود.

یک ایده برای تولید داشته باشید

اول باید تعیین کنید که از سایت خود چه انتظاری دارید مثلا می خواهید محصولی را بفروشید یا این که قصد دارید ترافیک ورودی را افزایش دهید؟ هدف شما تعیین می کند که بیشتر روی چگونه محتوایی تمرکز کنید. مثلا اگر قصد شما فروش محصول است در گام اول باید یک محتوای جذاب تولید کنید و بعد برای نحوه استفاده از محصول یک وبلاگ معرفی کنید، برای این کار می توانید از برنامه buuz sumo استفاده کنید.

مخاطبان را در نظر داشته باشید

شما می توانید با برنامه های نظرسنجی خیلی راحت تر به درکی از نیاز مشتریتان دست پیدا کنید. بعد از شناخت و درک مشتری می توانید روی محتوایی که افراد بیشتر به دنبال آن هستند تمرکز کنید.

مفهوم شخصی مخاطبان

باید محتوای خود را براساس مخاطب هدف تنظیم نمایید مثلا اگر هدف شما نوجوانان و جوانان است باید از تصاویر و ویدیوهای بیشتری به جای متن استفاده کنید.

پس باید در گام اول هدف را مشخص کنید شما می توانید موضوعات را در یک دفتر یادداشت یا اکسل وارد کرده و برای خود داشته باشید.

نوشتن یک لیست از کلمات کلیدی

کاربران با به کار بردن کلمات کلیدی به دنبال پاسخ برای خود هستند پس کلمات کلیدی نقش مهمی دارد. از ابزارهای زیر می توانید برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.
Keywordtool.io, kwfinder, ubersuggest

داشتن عنوانی جذاب و گیرا

عنوان جذاب باعث می شود مخاطب به سمت نوشته شما هدایت شود پس به عنوان نویسنده از کنار آن راحت نگذرید. در نوشتن عنوان توجه کنید زیرا عنوان های معمولی که کاربر آن ها را در هر سایتی مشاهده می کند جذاب نیست مثلا عنوان ” راه های افزایش بازدید سایت”.

چک نمودن محتوای سایت رقبا

باید وب سایت رقبا را بررسی کنید کم و کاستی های آن را درنظر بگیرید و در وب سایت خود آن را رفع کنید. از ابزارهای زیر می توانید برای شناسایی رقبا استفاده کنید.
Sites profile, alexa top sites

نیاز های کاربران را در نظر بگیرید

محتوای شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر توجه گوگل نیاز مخاطبان را رفع کند تا آن را به اشتراک بگذارند در غیر این صورت کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد.

موضوع اصلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید

باید در مورد موضوع اصلی طوری صحبت کنید که کاربران دچار گنگی نشود بلکه کاملا موضوع را متوجه شده و سئوالی برایشان پیش نیاید این گونه کاربرهم وقت بیشتری را در سایت شما خواهد گذراند.

موضوع مربوطه را در چند مقاله مورد بررسی قرار دهید

بعضی از موضوعات را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرارداد برای این کار می توانید چند مقاله بنویسید که محتواهای آن بایکدیگر متفاوت باشند.

پیوند سازی های مرتبط

شما می توانید با جستجو در سایت های خارجی و پیدا کردن مورد مشابه آن ها را در وبلاگ خود با ذکر منبع نشر دهید. این کار موجب می شود وب سایت های دیگر هم از مطلب شما استفاده کرده و به سایت شما لینک دهی انجام دهند.

محتوای آموزشی تولید کرده و نشر دهید

شما باید در محتوای خود، آموزش هم داشته باشید چون بیشتر کاربران دنبال چگونگی هستند مثلا اگر محتوای شما راجع به یک صندلی است باید در مورد نحوه چگونگی ساخت آن توضیحاتی را ارائه دهید. همین کار باعث می شود که عمر برند شما طولانی شود چون از آن طریق کاربران با نام وب سایت شما توضیحاتی دراین باره به دیگران ارائه خواهند داد.

راز کسب و کارتان را با کاربران سایت در میان بگذارید

در زمینه هر کسب و کاری یکسری شایعات وجود دارد. شما می توانید این شایعات را بیان کرده و با ذکر دلیل آن ها را رد یا تایید کنید.

آموزش تولید محتوا سئو شده برای سایت

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

بعد از گذاشتن محتوا در وبلگتان باید یکسری نکات نگارشی را هم رعایت کنید از جمله: ویرگول، کاما، نقطه و … اگر این نکات هرچند ریز را رعایت نکنید باعث می شود خوانندگان مطلب شما را متوجه نشده و زحمتتان به هدر برود.

محتواهای طولانی بنویسید

اگر محتوای شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد اصلا وبلاگ در نظر گرفته نشده و حتی ممکن است از طرف گوگل جریمه شوید. و اگر هم از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر بود اگر آن را به دو مقاله تقسیم کنید خیلی بهتر است.

به متا تگ های عنوان توجه کنید

اگر عنوان شما با محتوا ارتباطی نداشته باشد بعد از این که گوگل متوجه شود شما را جریمه خواهد کرد.

نوشتن متا تگ های توضیحات

در این قسمت که همانند متاتگ عنوان مهم است شما خلاصه ای از محتوای خود را می نویسید. وقتی که محتوای شما توسط گوگل به نمایش در می آید . در زیر عنوان سایت شما قابل مشاهده است.

ایجاد لینک های داخلی

وقتی که شما محتوایی از قبل نوشته اید در گذر زمان به صفحات آخر می رود، برای جلوگیری از این کار در محتواهای بعدی به محتواهای قبلی لینک دهید تا سئو سایت هم بالا رود.

استفاده از تصاویر و زیرعنوان ها

بهتر است متن های طولانی را به عنوان های مختلف تقسیم کرده و یک تصویر مرتبط با آن هم بگذارید چون ممکن است کاربران متن های طولانی را اصلا نخوانند، همچنین گذاشتن تصاویر باعث می شود کاربران بهتر متن را متوجه شده و درک کنند.

محتوای قابل خواندن توسط گوشی موبایل

این روزها همه ی افراد از گوشی های هوشمند استفاده کرده و از این طریق به اینترنت وصل می شوند، پس محتوای شما باید طوری باشد که در صفحات موبایل هم به خوبی، قابل خواندن باشد.

امیدوارم از مطالب این مقاله برای تولید محتوای باکیفیت خود در صفحات وب سایتتان استفاده نمایید چراکه تولید محتوا و سئو باعث بهتر دیده شدن کسب و کار اینترنتی تان میشود.

دسته بندی شده در:

دیدگاهتان را بنویسید